Röben Polska, producent ceramicznych materiałów budowlanych z siedzibą w Środzie Śląskiej, został laureatem prestiżowego konkursu Dobroczyńca Roku w kategorii „Lokalne zaangażowanie społeczne firmy”. Tytuł przyznano za program „Mała Architektura, Duża Sprawa”, realizowany wspólnie z Lokalną Grupą Działania „Kraina Łęgów Odrzańskich”
„Dobroczyńca Roku” to największa i najstarsza w Polsce inicjatywa nagradzająca i promująca społeczne zaangażowanie firm. Konkurs organizowany jest od 1997 roku przez Akademię Rozwoju Filantropii w Polsce. Gala Finałowa tegorocznej, już szesnastej edycji, odbyła się 20 maja 2013 w Warszawie, pod Honorowym Patronatem Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej Bronisława Komorowskiego oraz Małżonki Prezydenta Anny Komorowskiej.
Naprawdę duża sprawa
Firma Röben Polska otrzymała tytuł „Dobroczyńca Roku” za „wsparcie merytoryczne, organizacyjne i rzeczowe na rzecz programu „Mała Architektura, Duża Sprawa”, pomoc kadrze Lokalnej Grupy Działania w zakresie poradnictwa budowlanego i public relations oraz wspieranie lokalnych inicjatyw obywatelskich”. Dodatkową nagrodą dla firmy Röben Polska oraz Bałtyckiego Banku Spółdzielczego, drugiego laureata w kategorii „Lokalne zaangażowanie społeczne firmy”, są honorowe zaproszenia do elitarnego grona światowych liderów zrównoważonego biznesu w ramach Inicjatywy Sekretarza Generalnego ONZ – Global Compact. Jest to największa na świecie globalna platforma współpracy liderów w tej dziedzinie, której przyświeca przekonanie, że zaprezentowanie dobrych przykładów społecznego zaangażowania firm zmotywuje innych do podejmowania podobnych działań.
Troszczyć się o swoją małą ojczyznę
Program „Mała Architektura, Duża Sprawa” wspiera najciekawsze projekty budowy, remontów i adaptacji obiektów służących mieszkańcom Krainy Łęgów Odrzańskich oraz turystom odwiedzającym ten obszar. Najwyżej ocenione projekty otrzymują do realizacji pomysłu cegły, dachówki i inne ceramiczne produkty marki Röben o łącznej wartości od 3 000 do 5 000 zł każdy. – Tytuł naszego programu to jednocześnie jego główne przesłanie: nawet mały obiekt może zintegrować lokalną społeczność i stać się dla niej bardzo ważny. Podobnie jest z lokalnym zaangażowaniem firm – nie jest może spektakularne, ale według nas niezwykle istotne. Czujemy odpowiedzialność za miejsce, gdzie jest nasza siedziba, gdzie mieszka większość naszych pracowników i skąd czerpiemy zasoby. Dlatego też jesteśmy bardzo dumni z wyróżnienia właśnie za zaangażowanie lokalne – mówi Roman Tereszczak, który w imieniu firmy odebrał nagrodę podczas finałowej gali.
– Ze względu na sukces pierwszej edycji programu, Stowarzyszenie LGD „Kraina Łęgów Odrzańskich” oraz Röben Polska podjęły decyzję o jego kontynuacji. Już na początku czerwca zostaną wyłonieni laureaci drugiej edycji – informuje Rafał Plezia, prezes Lokalnej Grupy Działania „Kraina Łęgów Odrzańskich” oraz pomysłodawca programu. – Mam nadzieję, że ta nagroda jeszcze bardziej zmotywuje nas wszystkich do budowania i upiększania naszej wspólnej, lokalnej przestrzeni – dodaje.
„Dobroczyńcy Roku” 2012
Pozostali tegoroczni laureaci konkursu Dobroczyńca Roku w poszczególnych kategoriach to: Teatr Kamienica (Współpraca firmy z organizacją pozarządową. Duża firma), Orange Polska (Wolontariat pracowniczy), Bałtycki Bank Spółdzielczy (Lokalne zaangażowanie społeczne firmy), Fundacja Orange (Mała i średnia firma) oraz Scanmed Multimedis S.A (Strategia społecznego zaangażowania firmy).
Kapituła konkursu wyłoniła laureatów w kategoriach „Lokalne zaangażowanie społeczne firmy” oraz „Strategia społecznego zaangażowania firmy”. W pozostałych kategoriach zwycięzców – spośród finalistów wskazanych przez kapitułę – wybrali w głosowaniu internauci. W skład kapituły weszli: Henryka Bochniarz (prezydent PKPP „Lewiatan”), Anna Potocka (wiceprezes BCC), Zbigniew Niemczycki (prezes Polskiej Rady Biznesu), Jerzy Karwelis (wydawca prasowy), Roman Młodkowski (dyrektor programowy TVN CNBC), Grzegorz Kiszluk (redaktor naczelny magazynu „Brief”), Maciej Owczarek (prezes ENEA S.A.), Kazimierz Krupa (redaktor naczelny magazynu „Forbes”).
Celem konkursu „Dobroczyńca Roku” jest promocja idei społecznego zaangażowania i odpowiedzialności biznesu wśród przedsiębiorców. Laureaci konkursu otrzymują statuetkę Dobroczyńca Roku. Mają również prawo posługiwania się logotypem konkursu w kampaniach promocyjno-informacyjnych. Nie otrzymują nagród finansowych.
PR
AF