Lafarge, jeden największych producentów materiałów budowlanych na świecie, dostarczył blisko 50 tys. ton cementu na budowę nowego odcinka autostrady A2. Oddany 1 grudnia do użytku, 106 kilometrowy odcinek autostrady prowadzi z Nowego Tomyśla do Świecka.

W latach 2010-2011 Lafarge Cement zaopatrywał w cement podwykonawców budujących końcowy odcinek autostrady A2 prowadzący z Nowego Tomyśla do Świecka. Do stabilizacji podłoża i produkcji chudego betonu pod autostradę wykorzystano 22 tys. ton cementu CEM II/B-V 32,5 R, zaś do budowy obiektów mostowych i przejść dla zwierząt użyto 26 tys. ton cementu CEM I 42,5 N-HSR/NA (HSR 42,5) wybranego ze względu na wysokie parametry wytrzymałościowe i odporność na trudne warunki środowiskowe. Warto zwrócić uwagę na proekologiczny wymiar całej inwestycji. Autostrada w 85 procentach przebiega przez tereny leśne, dlatego wzdłuż całego odcinka powstało blisko 200 przejść i przepustów dla dużych i małych zwierząt.
Lafarge współpracował z głównym wykonawcą również przy produkcji betonu wykorzystanego na autostradzie A2. Dwie wytwórnie betonu w Boczowie i Zbąszyniu dostarczyły łącznie 50 tys. m3 betonu konstrukcyjnego i mostowego.
Specjalnie zaprojektowana nawierzchnia betonowa liczy średnio 30cm grubości.

Do budowy 106-kilometrowego odcinka użyto ponad 1 mln m3 betonu, a łączna powierzchnia wylanego betonu to ponad 2 mln m2, co równa się rozmiarowi 300 boisk piłkarskich.
– Autostrada A2 jest ważną inwestycją również ze względu na zastosowanie nawierzchni betonowej – komentuje Jerzy Werbiński, dyrektor ds. Projektów Infrastrukturalnych z Lafarge. Do budowy autostrady wykorzystano najnowszą technologię betonową, która jest gwarantem jakości spełniającej najwyższe normy dla budowy dróg i autostrad w krajach Unii Europejskiej. Co ważne, drogi betonowe są w użytkowaniu dużo wygodniejsze i bezpieczniejsze, a ich utrzymanie znacznie tańsze niż dróg asfaltowych. Na pewno takich dróg powinno powstawać więcej -– dodaje Jerzy Werbiński

Autostrada A2 na odcinku Nowy Tomyśl – Świecko została oddana do publicznego użytku 1 grudnia. Koszt budowy odcinka wyniósł prawie 6 mld zł (1,3 mld euro), z czego blisko 25 procent zostało przeznaczone na ochronę środowiska. Dzięki nowo otwartej drodze podróż z Poznania do granicy kraju zajmie niewiele ponad godzinę oraz maksymalnie dwie do stolicy Niemiec, Berlina. Ponadto, zastosowanie nowatorskiego rozwiązania jakim jest nawierzchnia betonowa, zdecydowanie zwiększy komfort jazdy i jej bezpieczeństwo. Jest to najdłuższa i najbardziej nowoczesna krajowa autostrada połączona z europejską siecią autostradową.

Informacje o Lafarge
Lafarge to światowy lider w produkcji materiałów budowlanych, zajmujący czołowe pozycje we wszystkich branżach swojej działalności: cementu, kruszyw i betonu oraz gipsu. Lafarge zatrudnia na świecie 76.000 pracowników w 78 krajach. W Polsce Lafarge działa od 1995 roku w branży produkcji: cementu, betonu, kruszyw i płyt kartonowo-gipsowych.

W 2011 r. już po raz siódmy z rzędu Grupa Lafarge została umieszczona na „Liście 100 globalnych korporacji najbardziej zaangażowanych w zrównoważony rozwój”. Firma oferuje klientom innowacyjne rozwiązania podnoszące bezpieczeństwo, komfort i jakość codziennego życia.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *