W 34 tygodniu przy budowie nowej przeprawy pracowały 333 osoby. Na lewym brzegu Wisły otwarto najnowocześniejszą mobilną wytwórnie betonu, który rozwożony jest na miejsce budowy poszczególnych obiektów inżynierskich przez 9 betonowozów.
Do wybudowania nowego mostu zostanie zużytych ponad 65 tys. m3 betonu. W 34 tygodniu prac materiał ten wykorzystywano m.in. na placu Daszyńskiego, gdzie rozpoczęto betonowanie części płyty dennej podziemnego tunelu. Nieopodal tunelu zbrojono i betonowano ławę fundamentową podpory P3 estakady Żółkiewskiego. Dużą ilość betonu wykorzystano też podczas prac na lewobrzeżnych estakadach, gdzie betonowano ławy fundamentowe poszczególnych podpór, zbrojono ich fundamenty i filary i wykonywano prace szalunkowe. W sumie w 34 tygodniu zużyto 920 m3 betonu konstrukcyjnego i 72 m3 niekonstrukcyjnego.
Prace przy prawobrzeżnych estakadach skupiały się na odwadnianiu wykopów. Do tego zadania użyto specjalistycznych maszyn zwanych igłofiltrami, które wypompowują wodę bezpośrednio z gruntu. W sąsiedztwie prawobrzeżnych podpór, gdzie przygotowywany jest plac do scalania stalowych elementów estakad, wycięto kolejną partię drzew na rowie melioracyjnym. Z placu wywieziono też warstwę humusu, którą następnie zhałdowano. Teren wyrównano piaskiem i zagęszono.
Oprócz prac naziemnych prowadzono także prace związane z przebudową infrastruktury podziemnej. Wzdłuż Szosy Lubickiej i ul. Żółkiewskiego układano wodociąg oraz wykonywano próby ciśnieniowe na gazociągu. Przy podporze P2 estakady Żółkiewskiego utonięto kolizję z przewodami.
Na środku rzeki zagłębiano kolejne tymczasowe ścianki szczelne mające ochraniać stalową konstrukcję wyspy oraz ścianki okalające izbicę. Dodatkowo wbite w dno ścianki zabezpieczano workami z piaskiem tzw. „big bag”.
Po wypompowaniu wody ze środka stalowej konstrukcji i zasypaniu jej piaskiem rozpocznie się wbijanie 395 sztuk pali pod środkową podporę mostu.
źródło: PR