Mija następny tydzień budowy nowego mostu. Robotnicy zużywają kolejne tony betonu i stali, przerzucają też metry sześcienne ziemi tworząc nasypy i wykopy.

Po prawej stronie Wisły, na placu Daszyńskiego trwa zabezpieczanie światłowodu, który został poprowadzony w poprzednim tygodniu budowy, a przy zakładach Nestle-Pacific trwa układanie gazociągu. Na odcinku ul. Świerkowej od strony ul. Wschodniej wykonywane są prace związane z przebudową sieci ciepłowniczej, które w zeszłym tygodniu zmusiły Generalnego Wykonawcę do zamknięcia wjazdu w tą ulicę. Roboty przebiegają zgodnie  z założonym harmonogramem i utrudnienia w dojeździe szybko znikną.

W najbliższych dniach rozpoczną się roboty drogowe na zamkniętym odcinku ul. Szosa Lubicka. Po wykonaniu kanalizacji deszczowej można już przystąpić do zasadniczych prac czyli wykonania podbudowy i ustawianiu krawężników. Trwają również intensywne prace przy likwidacji kolejnych kolizji na pl. Daszyńskiego ze szczególnym uwzględnieniem kanalizacji sanitarnej i deszczowej.

Po lewej stronie rzeki nadal rozbierane są budynki. Tym razem wyburzono nieruchomość przy ul. Lipnowskiej 3. Po zakończeniu prac ziemnych wzdłuż ul. Dwernickiego i na rondzie Łódzka, rozpoczęto układanie wodociągu. Dno odwodnionego wcześniej wykopu pod przejście podziemne w okolicach ul. Rypińskiej zostało zagęszczone i wyrównane warstwą betonu.

Podobnie w związku z budową estakady Żółkiewskiego wykonano wykop i położono betonową warstwę wyrównawczą. Rozpoczęto też wykonywanie wykopów pod przyszłe tunele T1 i T2 przecinające pl. Daszyńskiego. Obecnie do wykonania nasypów wykorzystano już ponad 38 tys. m3 materiału oraz wydobyto 5,8 tys. m3 ziemi tworząc wykopy pod przyszłe przejścia podziemne i tunele.

Prace przy prawobrzeżnych, jaki i lewobrzeżnych estakadach skupiają się na betonowaniu cokołów i ław fundamentowych poszczególnych podpór. Na środku Wisły nadal trwa wbijanie w dno rzeki stalowych ścianek szczelnych. Tak powstaje sztuczna wyspa, na której stanie środkowa podpora mostu.

Do usypania wyspy zostanie zużytych około 40 tys. ton piasku. Jej budowa ma się zakończyć jeszcze w tym roku.

źródło: PR

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *