30 sierpnia 2013 roku, na stadionie im. Jeana Bouina w Paryżu, po trzech latach jego rozbudowy i modernizacji, został rozegrany pierwszy mecz rugby. Nowa kopuła stadionu zbudowana została z delikatnej betonowej kratownicy rozciągającej się nad wszystkimi trybunami. Rozwiązanie to było możliwe dzięki zastosowaniu betonu o wysokiej wydajności Ductal® Lafarge zbrojonego włóknami.
Stadion został wybudowany w 1925 roku i posiadał 9 tysięcy miejsc na trybunach. Nowa, ultra-nowoczesna budowla może pomieścić do 20 tysięcy fanów rugby.
Nowa bryła stadionu im. Jeana Bouina została zaprojektowana przez architekta Rudiego Ricciotti i do jej budowy użyto betonu o wysokiej wydajności Ductal® zbrojonego włóknami. Beton ten zapewnia optymalne przechodzenie światła i powietrza w siatkowej elewacji zewnętrznej, jednocześnie działając jako parawan przeciw wiatrowi.
Taka elewacja nadaje stadionowi unikalny wygląd. Dzięki zastosowaniu betonowej kratownicy zachowuje on oryginalny charakter, wtapiając się w miejski krajobraz. Publiczność może oglądać otaczającą panoramę miasta.
Betonowa kratownica o powierzchni 23 000 m² została zastosowana po raz pierwszy. Przy budowie konstrukcji stadionu niezbędne było spełnienie kilku wymagań technicznych:
-
zaprojektowanie kopuły o zmiennym przekroju w celu uzyskania optymalnej sztywności i lekkości konstrukcji,
-
zastosowanie wodoszczelnych uszczelek między betonem i szkłem nad całą powierzchnią stadionu,
-
zastosowanie barier dźwięku minimalizujących hałas.
Aby spełnić wysokie wymagania, wybrano beton Ductal® Lafarge, który okazał się jedynym materiałem mogącym zapewnić niezbędne połączenie elastyczności, lekkości i wytrzymałości konstrukcji.
Więcej informacji na temat Lafarge można znaleźć na stronie http://www.lafarge.com
INFORMACJE O LAFARGE
Lafarge to światowy lider w produkcji materiałów budowlanych, zajmujący czołowe pozycje we wszystkich branżach swojej działalności: w produkcji cementu, kruszyw i betonu. Grupa Lafarge zatrudnia na świecie 65.000 pracowników w 64 krajach. W 2012 roku odnotowała sprzedaż na poziomie 15,8 mld euro. W uznaniu dla strategii spółki i jej aktywności na rzecz ochrony środowiska, międzynarodowa organizacja pozarządowa „Carbon Disclosure Project” już po raz drugi umieściła Lafarge wśród 10 najlepszych firm światowych, działających przeciwko globalnemu ociepleniu. Innowacyjność jest jednym z priorytetów firmy, która aktywnie wspiera zrównoważone budownictwo i architektoniczną kreatywność. W Polsce Lafarge prowadzi działalność od 1995 roku. Więcej informacji można znaleźć na stronie www.lafarge.pl
PR
AF