Upusty cenowe, bony, dopłaty do kredytu – poznańscy deweloperzy rozpoczęli „wyprzedaże” nieruchomości. Większość tych inwestycji jest już gotowych i firmy chcą promocjami zachęcić niezdecydowanych klientów. Kupując teraz mieszkanie można zaoszczędzić średnio od 5 do prawie 20 tysięcy złotych.
Jak pokazują badania Głównego Urzędu Statystycznego, w okresie od stycznia do października br., o 21 proc. wzrosła liczba pozwoleń na budowę w stosunku do zeszłego roku. Co więcej, deweloperzy w październiku oddali do użytku o ponad 42 proc. więcej mieszkań niż w analogicznym okresie przed rokiem. Po części właśnie to generuje promocje cenowe na rynku pierwotnym. Poznańscy deweloperzy podkreślają, że chcą „zamknąć” gotowe już projekty i mieć kapitał na nowe inwestycje.
Promocja z „rodziną”
Na Osiedlu Kalinowym w podpoznańskiej Rokietnicy zostało zaledwie kilka wolnych, gotowych już mieszkań. Inwestor Kalbud Deweloper postanowił wprowadzić taką promocję cenową, aby klienci mogli skorzystać z nowych zasad programu Rodzina na Swoim. – Po zmianach, które wprowadził rząd, na rynku jest niewiele mieszkań, na zakup których można dostać kredyt z dopłatą – mówi Tomasz Wnuk, dyrektor ds. handlowych w firmie Kalbud Deweloper. – Dlatego też na Osiedlu Kalinowym obniżyliśmy cenę do takiego poziomu, w którym mieszkanie mieści się w programie Rodzina na Swoim – dodaje T. Wnuk. Promocyjne mieszkania znajdują się w budynku nr 16 i mają powierzchnie około 53 m. kw. Ich cena wynosi 180.000 zł brutto. Deweloper ma także inną świąteczną promocję – „Mieszkaj rok za darmo”. Oferta jest limitowana i obowiązywać będzie do 15 stycznia 2012 roku. Każdy, kto w tym czasie kupi mieszkanie zarówno na Osiedlu Kalinowym w Rokietnicy jak i w kompleksie przy ul Grudzińskiego w Swarzędzu, przez 12 miesięcy nie płaci czynszu. Deweloper zrobi to za niego.
Promocję na mieszkania w ramach inwestycji Perła przy ul. Kosińskiego w Poznaniu wprowadziło Family House. Deweloper w ramach upustu, zdecydował się na mieszkania „bez VAT”. Ceny netto zmieniono na ceny brutto, co klientom może dać nawet 18 000 zł oszczędności i także kwalifikację do programu Rodzina Na Swoim.
Bony od dewelopera
Inną formę grudniowych obniżek obrała spółka Twoje M. – Każdy, kto odwiedzi nasze stoisko w Galerii Malta w Poznaniu lub weźmie udział w Dniu Otwartym 10 grudnia otrzyma bony rabatowe na zakup mieszkania w Plewiskach. Wartość kuponów wynosi 5 tys. zł. dla Osiedla Wiśniowego i 10 tys. w przypadku Osiedla Wiśniowego II – mówi Dorota Pallach, wiceprezes spółki Twoje M. Vouchery można odebrać również w dziale sprzedaży firmy, po wcześniejszym umówieniu spotkania.
Przy zakupie mieszkań w powstającej „Kamienicy za Teatrem” przy ul. Dąbrowskiego również można otrzymać rabat. Nickel Development, inwestor budynku, oferuje obniżkę na zakup dużych lokali, która wyniesie od 5 proc. i będzie rosła wraz z metrażem.
Firma Partner Nieruchomości natomiast uatrakcyjniła cennik mieszkań w inwestycjach na Zielińcu i w Kobylnicy. Ostatnie dwa dwupokojowe mieszkania w Willi Leśnej o powierzchni 69 m. kw. dostępne są z rabatami 9 i 18 tys. zł. Promocja obejmuje cztery lokale z najnowszej inwestycji Zielona Dolina w Kobylnicy. Cena metra kwadratowego wybranych lokali została obniżona z 4 500 do 3 900 zł brutto.
Nie tylko mieszkania zostały objęte promocjami przez poznańskich deweloperów. Przedsiębiorstwo A. Grzegorczyk wprowadziło promocję na działki budowlane w Łopuchowie, na skraju Puszczy Zielonka. – Nasza oferta skierowana jest do osób, które cenią spokój i bliskość natury. Zdecydowaliśmy się na promocję cenową ostatnich wolnych działek, wynoszącą od 85 zł brutto za m kw. – mówi Paweł Grzegorczyk, specjalista ds. marketingu Przedsiębiorstwa A.Grzegorczyk. Ponadto firma oferuje rabaty cenowe na inwestycję przy ul. Gospodarskiej w Poznaniu. Domy bliźniacze z działką sprzedaje w cenie od 477 tys. zł brutto. Deweloper kusi także nową ceną za domy bliźniacze w Kamionkach – od 359 tys. zł brutto.
Rabaty i promocje deweloperów zapewne przyciągną potencjalnych kupców, którzy chcieliby nabyć mieszkanie w okresie świątecznym. Obniżka ceny to doskonały magnes na wahającego się klienta oraz doskonałe wpisanie się w ideę świątecznych promocji.