W połowie kwietnia wprowadzone zostaną pierwsze zmiany w organizacji ruchu na placu Daszyńskiego. W pierwszym etapie zostanie zamknięta linia tramwajowa, ale Wykonawca już przygotowuje się do wprowadzania kolejnych etapów, podczas których ruch samochodowy poprowadzony będzie północną stroną placu.
W miniony poniedziałek rozpoczęto betonowanie płyty stropowej tunelu T1, po której na początku maja pojadą samochody. – O 4 rano rozpoczęliśmy betonowanie płyty stropowej i drugiej fazy ścian tej sekcji tunelu. Łączna ilość betonu jaką zużyjemy na ten odcinek to około 630m3. Średnio w godzinę wylewanych jest 20-30 m3 betonu – mówi Jarosław Kornaś, kierownik budowy.
Zarówno podczas betonowania tego obiektu, jak i wszystkich pozostałych pobierane są próbki wylewanego betonu. Pobrany materiał poddaje się badaniom na wytrzymałość, mrozoodporność i nasiąkliwość. – Laboratorium, mieszczące się przy wytwórni betonu na lewym brzegu Wisły, stale czuwa nad jakością wykorzystywanego materiału – dodaje Jarosław Kornaś.
W najbliższych dniach rozpoczną się też roboty drogowe związane z korytowaniem układu drogowego północnej jezdni Szosy Lubickiej i północnej jezdni ul. Żółkiewskiego.
Z kolei ruch samochodowy po Szosie Lubickiej relacji Rubinkowo-Centrum i Centrum-Rubinkowo odbywał się będzie po płycie stropowej nr 1 tunelu T2. Płyta ta została zabetonowana już na początku marca, a samochody pojadą po niej na początku czerwca.
– W nocy z 14 na 15 kwietnia zamykamy linię tramwajową po to, aby móc przełożyć kable trakcyjne i przystąpić do przygotowań i przebudowy pod trzecią fazę nowej organizacji ruchu. – informuje Jarosław Kornaś.
W czerwcu po całkowitym zamknięciu ruchu na południowej stronie placu Daszyńskiego będziemy mogli realizować prace związane z wykonaniem kolejnych dwóch płyt stropowych, nr 2 i nr 3 tunelu T2. Po płycie nr 2 docelowo będzie odbywał się ruch tramwajowy, a po płycie nr 3 poprowadzona zostanie południowa jezdnia Szosy Lubickiej. – dodaje kierownik budowy.
Praca wre nie tylko na placu Daszyńskiego, ale również na pozostałych odcinkach trasy mostowej. W nurcie Wisły wznowiono prace na sztucznej wyspie. Obecnie wykonywane są tam próbne obciążenia wbitych jeszcze przed nastaniem lutowych mrozów 40 sztuk pali. Następnie nadzór autorski sprawdzi, czy zostały zachowane odpowiednie parametry, a po wydaniu pozytywnej opinii Generalny Wykonawca przystąpi do wbijania pozostałych ok. 360 sztuk pali fundamentowych.