Około 150 osób – przedstawicieli branży wnętrzarskiej – przyciągnął III Kongres Wyposażenia Wnętrz zorganizowany przez firmę Promedia.
8 listopada w Warszawie miał miejsce III Kongres Wyposażenia Wnętrz – branżowa impreza konferencyjno – wystawiennicza zorganizowana przez firmę Promedia Jerzy Osika. W wydarzeniu wzięło udział około 150 osób: producenci i dystrybutorzy artykułów wnętrzarskich, handlowcy, a także architekci i dekoratorzy wnętrz. Wśród gości pojawili się przedstawiciele dużych sieci, takich jak: Home&You, Black Red White, Eurofirany, Witeks, Almi Decor czy Monetti.
Gwiazdą Kongresu był Wolfgang Gruschwitz, światowej sławy specjalista w dziedzinie visual merchandisingu. Przedstawił on sposoby budowania marki i klimatu sklepu na najlepszych przykładach z całego świata. Uczestnicy poznali też trendy w wyposażeniu wnętrz na rok 2012, które zaprezentował Marek Borowiński, właściciel MarekBorowinski.com Consulting. Z kolei Małgorzata Zielińska-Łazarowicz z IP&Law Kancelarii Rzeczników Patentowych J. Markieta, M. Zielińska-Łazarowicz opowiedziała o narzędziach ochrony designu. Jerzy Osika prezes firmy Promedia (wydawnictwa i agencji PR) przeprowadził natomiast wykład na temat skutecznych działań public relations w branży wnętrzarskiej. Na Kongresie zaprezentowano również ofertę najważniejszych targów wyposażenia wnętrz, takich jak: Maison&Objet w Paryżu, Ambiente i Heimtextil we Frankfurcie, International Home + Housewares Show w Chicago, Cadeaux i Comfortex w Lipsku oraz Invest Hotel, Meble Polska, Arena Design i Home Decor w Poznaniu. Dużym zainteresowaniem gości cieszyły się stoiska partnerów imprezy: organizatorów targów, przedstawicieli centrów handlowych oraz dostawców artykułów wyposażenia wnętrz.
Podczas III Kongresu Wyposażenia Wnętrz ogłoszono laureata polskiej edycji konkursu Global Innovator Award. Krajowe eliminacje wygrała sieć Home&You, która w kolejnym etapie stanie w szranki z najlepszymi konceptami sklepów z całego świata. Przedstawicielka sieci odebrała nagrodę z rąk Wolfganga Gruschwitza, jednego z jurorów konkursu. Głównym sponsorem konkursu w Polsce jest magazyn branżowy Ambiente. Firma MarekBorowinski.com ConsultingNa imprezie wręczono też Certyfikaty Firma Roku Centralnego Biura Certyfikacji Krajowej. Otrzymały je firmy: Black Red White, Faro, Lotos Parafiny i Witeks. ufundowało dodatkowo laureatowi audyt sklepu. Finał GIA odbędzie się w marcu w Chicago, gdzie międzynarodowe stowarzyszenie branżowe International Housewares Association ogłosi światowych zwycięzców.
Na kongresie 10 urodziny świętował magazyn „Tekstylia w Domu”. Z tej okazji pismo uhonorowało dyplomami firmy, które w największym stopniu wsparły tytuł w ciągu 10 lat, w dostarczaniu branży fachowej informacji. Uroczyste podziękowania za wieloletnią współpracę złożono firmom: Ado, Casa Valentina, Forest Polska, Gardinia, Greno, Piórex, Eurofirany, Vadain International i Zegar.
Partnerzy III Kongresu Wyposażenia Wnętrz:
International Home&Housewares Show w Chicago, Maison&Objet w Paryżu, Targi Frankfurckie (Heimtextil, Ambiente, Christmasworld, Tendence, Light+Building, Targi Lipskie (Cadeaux, Comfortex), Międzynarodowe Targi Poznańskie (Arena Design, Meble Polska 2012, Home Decor, Invest Hotel), Polska Rada Centrów Handlowych, Uniontex, Espal, DCB, Zielona Przystań, Forest Polska, IP&Law Kancelarii Rzeczników Patentowych J. Markieta, M. Zielińska-Łazarowicz, Marmur styl, Proform, HeSystem Cokom2, Dormax Design,Pachnąca Szafa, Centralne Biuro Certyfikacji Krajowej, Instytut Włókiennictwa, Polsko – Kazachstańska Izba Handlowo-Przemysłowa.
Sponsorzy upominków:
Sharda Group (marki Uniontex i Espal), Bielenda, Fabryka Słów, FilmBox, Komozja, Tso Moriri, Kawaherbata.net- przedstawiciel marki Trombetta, Greno, Grupa Zachodnia.
Patroni medialni:
Tekstylia w Domu, Ambiente, Biznes Meble.pl i portale meble.pl, Fashionmedia.pl, GalerieHandlowe.pl, Marketing przy Kawie, Filiżanka Smaków, Budowlani24h.pl, Świat Kominków.