Nowa zatoka autobusowa, parking przy ulicy Lipnowskiej i kolejne stalowe elementy estakad. Ostatni tydzień lipca przyniósł widoczne postępy w budowie nowej toruńskiej przeprawy przez Wisłę

Na sztucznie utworzonej wyspie w nurcie rzeki główne prace skupiają się wokół podpory centralnej, gdzie kolejne elementy są zbrojone, szalowane, a następnie betonowane.
Te same prace mają miejsce również na placu do scalania łuków. Tam zbrojenie, szalowanie i betonowanie obejmuje ławy fundamentowe pod tory ślizgowe. Zmontowane zostały też rusztowania, podpory tymczasowe i kolejne elementy stalowe łuków.

Prace budowlane na prawym brzegu Wisły są kontynuacją tych prowadzonych w ubiegłym tygodniu. Budowniczowie zbroją i szalują, a następnie betonują cokoły pod następne filary łącznic estakad. Na Placu Daszyńskiego stawiane są podpory montażowe pomiędzy dzięki którym wykonawca będzie mógł rozpocząć montaż kolejnych stalowych elementów konstrukcji Estakady Żółkiewskiego. Wylano również beton podkładowy pod szóstą podporę tej estakady. W Szosie Lubickiej kontynuowane jest profilowanie i zagęszczanie podłoża pod torowisko tramwajowe, a także demontaż linii ze słupów trakcyjnych.

Na lewobrzeżnym placu budowy w toku są prace przy wykańczaniu elementów pomocniczych na podporach estakad. Rozpoczęto również szalowanie płyty betonowej na konstrukcji stalowej wiaduktu. Przy ulicy Lipnowskiej prowadzono przygotowania do budowy parkingu, a przy ulicy Kmicica powstaje zatoka autobusowa.

W tygodniu na przełomie lipca i sierpnia na budowie mostu zużyto 605 m3 betonu i 125 ton stali zbrojeniowej. Na budowie pracowało w sumie około 316 osób mając do dyspozycji 128 sztuk ciężkiego sprzętu budowlanego.

 

 PR

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *