Dachser, jeden z wiodących operatorów logistycznych działających globalnie, zorganizował w Casablance firmowe spotkanie kierowników projektów DIY-Logistics z różnych krajów. Wszyscy uczestnicy zjazdu byli zgodni, że podstawą do dalszej ekspansji rozwiązania DIY-Logistics jest silna, globalna sieć.
W tegorocznym spotkaniu DIY, które odbyło się w Maroko w Casablance, spotkali się kierownicy DIY-Logistics z 12 różnych krajów. Celem zebrania była wymiana doświadczeń dotyczących współpracy z sieciami handlowymi, dostawcami oraz konkurencji, a także wypracowanie planów rozwoju usług specjalistycznych dla branży budowlanej.
Główny wniosek płynący ze spotkania, to podkreślenie roli globalnej sieci oddziałów, która jest kluczem do dalszej ekspansji rozwiązania DIY-Logistics. Mówili o tym zarówno Mathieu Brouard, kierownik sprzedaży w oddziale Dachser w Casablance, Ralf Meistes, dyrektor DIY-Logistics w Dachser, jak i przedstawiciele operatora z różnych krajów, którzy podsumowywali działalność na swoich rynkach.
Wyniki Dachser DIY-Logistics w Polsce w 2014 roku to prawie 50-procentowy wzrost liczby przetransportowanych przesyłek do marketów budowlanych i sklepów z artykułami dekoracyjnymi – mówi Juliusz Pakuński, kierownik Dachser DIY-Logistics w Polsce. Tendencje rynkowe jakie obserwujemy, to zmiana asortymentu w marketach, ich większe zróżnicowanie, a także sporo nowości. To, co bezpośrednio dotyczy naszej działalności jako operatora logistycznego, to ograniczanie zapasów, częstsze i mniejsze zamówienia. Do poszczególnych sklepów dostarczamy palety, niepełne palety, a nawet paczki. Sklepy oczekują krótkich terminów realizacji dostaw, co dzięki naszej sieci drobnicowej możemy im zagwarantować. Na uwagę zasługuje fakt, że coraz więcej klientów jest zainteresowanych naszymi usługami związanymi z merchandiosingiem, traktując wygląd towaru na półce oraz jego stałą dostępność jako wartość dodaną i przewagę konkurencyjną – wyjaśnia Juliusz Pakuński.
Dachser DIY-Logistics
W ramach Dachser DIY-Logistics firma dostarcza codziennie do 18.000 marketów w całej Europie, ponad 3 mln przesyłek rocznie. Oferuje unikalną, dostosowaną do potrzeb dostawców usługę, opartą na dużej liczbie oddziałów oraz jednolitym systemie IT. Obecnie firma oferuje pełny serwis logistyki DIY (transport do marketów w ramach sieci Dachser oraz merchandising) na terenie całej Europy.
O Grupie Dachser:
Zatrudniając około 25 000 pracowników w 437 lokalizacjach na całym świecie, w 2014 roku Dachser osiągnął przychody w wysokości 5,3 mld EUR, przetransportowując w sumie 73,7 mln przesyłek o łącznej wadze 35,4 mln ton. Dachser poprzez swoje organizacje krajowe jest reprezentowany w 42 krajach.
Więcej informacji na temat Dachser: www.dachser.pl