Nowe zatoki autobusowe, zieleń drogowa przy ul. Otłoczyńskiej, kolejne odcinki betonowych krawężników, montaż torów ślizgowych na placu montażowym.
W połowie września budowniczowie nowego mostu w Toruniu mieli pełne ręce roboty.
W ostatnich tygodniach roboty drogowe koncentrowały się bardziej na placu budowy po lewej stronie Wisły. Wykonywano nasypy przy przyczółkach obiektów inżynierskich. Realizowano nowe zatoki autobusowe o nawierzchni z kostki kamiennej. Na odcinku ul. Rypińskiej ustawiono 260 mb betonowych krawężników. W ciągu ul. Otłoczyńskiej plantowano skarpy i nasadzano zieleń drogową. Po prawej stronie Wisły ustawiono obrzeża betonowe w odcinku Szosy Lubickiej na podsypce cementowo – piaskowej.
W obrębie mostu głównego trwało szalowanie, zbrojenie i betonowanie kolejnych sekcji trzech podpór mostu. Przygotowano i ułożono również kolejne kosze gabionowe wokół podpory centralnej mostu. Na placu do scalania i montażu wykonano tory ślizgowe, przy użyciu których zwodowane zostaną scalone łuki mostu. Na tym terenie skonstruowano również platformę montażową dla dźwigu, a także wykonano rusztowania i podpory tymczasowe.
Na estakadach lewobrzeżnych w ostatnim tygodniu montowano pozostałe sekcje elementów stalowych i spawano blachy nadłożyskowe. Na estakadach i łącznicach prawobrzeżnych montowano i spawano konstrukcje stalowe kolejnych elementów konstrukcji.
W tunelu pod Placem Daszyńskiego zbrojono, deskowano i betonowano ściany i strop, wykonano wykopy pod płyty przejściowe oraz płytę denną.
W minionym tygodniu na budowie nowego mostu w Toruniu zużyto 1270m3 betonu i 100 ton stali zbrojeniowej. Na budowie pracowało w sumie 395 osób mając do dyspozycji 128 sztuki ciężkiego sprzętu budowlanego.