Trwający od dłuższego czasu kryzys finansowy doprowadził do znacznego spowolnienia rynku budowlanego. Aby nieco ożywić rynek i pobudzić zapotrzebowanie na produkty budowlane wiele firm związanych z tą branżą zaczęło wprowadzać okresowe promocje.
Jako pierwsi zdecydowali się na obniżkę cen deweloperzy. Zastój na rynku nowych nieruchomości spowodowany wysokimi cenami mieszkań i problemami z udzielaniem kredytów spowodowały, że przestało być opłacalne budowanie nowych mieszkań. Problemy deweloperów przyczyniły się do zmian cen usług budowlanych, w wyniku czego wiele firm zaczęło wprowadzić promocje. Taki stan widoczny jest we wszystkich dziedzinach budownictwa.
’); // ]]>
Tanie kredyty na zakup domu były do tej pory podporą krajowego budownictwa, co się jednak stanie w obliczu katastrofy finansowej wielu ogromnych banków światowych. Czy kryzys przyczyni się do zniżki cen materiałów budowlanych? W dalszym ciągu koniem pociągowym branży pozostaną promocje.
Zaczęto wprowadzać osobne promocje, ale powiązane z systemem premiowania sprzedawców i dilerów. Przykładowo: producent wprowadza promocję dla nabywcy w punkcie dystrybucyjnym „Kup produktów za 500 zł i wyślij sms na numer…, a możesz wygrać …”. Nabywający dany produkt korzystają z proponowanej oferty, bo zachęca ich do tego materiał promocyjny wystawiony w miejscu sprzedaży.
Mówiąc o promocjach warto przypomnieć o znaczeniu działań lokalnych prowadzonych poprzez organizowanie akcji typu „dni otwarte” odnoszące się do danej marki. Takimi formami mogą być wystawy, targi, kiermasze mające na celu zapoznać klienta z danym produktem i zachęcić do zakupu.
Dodatkowo można zorganizować pokaz użycia produktu, konkursy promocyjne, loterie itp., dające konsumentowi szansę wygrania nagrody pieniężnej bąd¼ rzeczowej (wygrana dotyczyć może np. umeblowania pokoju) oraz prawo do darmowego nabycia promowanego produktu.
Inną formą promocji budowlanych są posezonowe obniżki cen – to również zachęta do nabycia produktu. Przy produktach trwałego użytku prowadzi się tak zwaną sprzedaż na próbę, gdzie po nie sprawdzeniu się jej w użytku można dokonać zwrotu. Ale bardziej tu będzie chodzić o produkty do zabudowy aniżeli typowych produktów budowlanych.
Jak widać dla osiągnięcia wyżej wymienionych celów, można stosować wiele narzędzi promocji lecz najważniejsze jest osiągnięcie oczekiwanego przez dane przedsiębiorstwo zamierzonego celu w prowadzonej przez niego promocji.
Agnieszka Marzol, www.ofertypromocje.pl