Ostatni tydzień na budowie nowej toruńskiej przeprawy przyniósł wiele istotnych zmian. Wykonano między innymi warstwy wzmacniające na odcinku ul. Wschodniej, kolejne warstwy podłoża pod torowisko na odcinku ul. Lubickiej oraz wzmocnienia głównej podpory mostu.
Najważniejsze prace drogowe miały miejsce na Trasie Wschodniej. Wykonano humusowanie skarp, nasypy drogowe, a także warstwy wzmacniające. W ciągu ul. Kalinowej wykonano już podbudowy z gruntu stabilizowanego cementem, a także ułożono warstwy odsączające pod torowiskiem oraz podbudowy z kruszywa.
Na podporze w nurcie Wisły także zmiany są widoczne. Budowniczowie mostu szalowali i zbroili kolejne segmenty podpory, przygotowali i ułożyli kosze gabionowe. Główne prace na stronie lewej mostu głównego dotyczyły szalowania, zbrojenia i betonowania kolejnych segmentów podpór i montowania konstrukcji stalowej na wezgłowiu lewym. Na placu do scalania i montażu łuków demontowano podpory tymczasowe, malowano powierzchnie kolejnych fragmentów łuków, a także prowadzono wykopy i wykonywano doki.
Na lewobrzeżnych estakadach zamontowano kolejne łożyska, pomalowano nowe odcinki konstrukcji stalowej i blach nadłożyskowych, szalowano i betonowano płyty pomostowe. Na estakadach i łącznicach prawobrzeżnych montowano szalunki płyt pomostowych, zbrojono je, spawano styki stalowej konstrukcji oraz montowano łożyska estakady. Estakada Żółkiewskiego także nabiera swojego docelowego kształtu. Tam w ostatnich dniach rozszalowano płyty pomostowe na osiach podpór, przygotowano platformy i zmontowano dźwig wieżowy przy jednej z podpór.
Na placu budowy tunelu w ciągu ulicy Wschodniej, pod pl. Daszyńskiego rozszalowano strop przy którym budowniczowie pracowali od początku miesiąca.
W minionym tygodniu na budowie nowego mostu w Toruniu zużyto 429,5 m3 betonu i 219 ton stali zbrojeniowej. Na budowie pracowały w sumie 444 osoby mając do dyspozycji 188 sztuk ciężkiego sprzętu budowlanego.