W pierwszych dniach lipca kierowcy pojechali przez pl. Daszyńskiego zgodnie
z nowymi zasadami organizacji ruchu. Z dnia na dzień widać też postępy prac przy konstrukcji samego mostu.
Na placu do scalania montowane są rusztowania podpór tymczasowych i spawane ostatnie już stalowe elementy łuków. Wykonawca przyspieszył prace prowadzone tuż przy samych brzegach Wisły jak i w jej nurcie. Obecnie wykonywane roboty na sztucznej wyspie to zbrojenie i betonowanie ławy fundamentowej centralnej podpory mostu. Na prawej podporze brzegowej trwa montaż szalunków wezgłowia, a na podporze lewobrzeżnej szalowanie tarcz. Jednocześnie na prawobrzeżnych estakadach przybywa stalowych elementów konstrukcji zamontowanych na wysokich betonowych filarach.
Tymczasem na placu Daszyńskiego wprowadzono kolejny etap zmian w organizacji ruchu. Wcześniej drogowcy musieli poszerzyć jezdnię, po której w pierwszych dniach lipca pojechały samochody. W okolicy skrzyżowania ulic Szosa Lubicka i Żółkiewskiego
w minionym tygodniu trwały prace wykończeniowe takie, jak obsiewanie terenów zielonych, montowanie kamiennych krawężników oraz tworzenie kolejnych odcinków ścieżek rowerowych. Przy estakadzie Żółkiewskiego betonowano płytę pomostową przęsła oraz montowano zbrojenie ławy fundamentowej piątej podpory znajdującej się w ciągu ul. Szosa Lubicka.
Przy lewobrzeżnych estakadach prowadzono prace wykończeniowe w tym m.in. metalizację styków stalowej konstrukcji, czyli nakładanie na powierzchnię warstwy metali w celu uzyskania odporności na korozje i ścieranie. Przy wiadukcie nad koleją budowniczowie szalowali ustrój nośny na środkowym przęśle, a także scalali poprzeczne elementy stalowej konstrukcji. Prace drogowe w obrębie ulicy Otłoczyńskiej skupiały się na przygotowaniach podłoża do budowy ścieżki rowerowej.
Na przełomie czerwca i lipca 2012 r., na placu budowy pracowało 376 osób. W prace było zaangażowanych również 25 podwykonawców, 6 usługodawców i 4 dostawców. Na terenie budowy pojawiły się 153 budowlane maszyny.