W przedostatnim tygodniu maja budowniczowie mostu rozpoczęli zbrojenie pod tymczasowe tory, po których przemieszczane będą ogromne stalowe łuki mostu. Na wyspie w nurcie rzeki skuwano głowice pali, a na lewobrzeżny plac budowy dotarły stalowe elementy konstrukcji wiaduktu nad koleją.

W okolicy ul. Otłoczyńskiej, gdzie powstaje wiadukt nad koleją, rozładowano stalowe elementy poziomej konstrukcji. Następnie przystąpiono do ich montażu i spawania styków pomiędzy poszczególnymi fragmentami. Równolegle trwają prace przy stalowej konstrukcji lewobrzeżnych estakad, gdzie rozpoczęto montaż szalunku ustroju nośnego jezdni. Już niedługo również na prawobrzeżnych podporach estakad rozpocznie się montaż stalowej konstrukcji. Na wykonanych filarach budowniczowie betonują obecnie tzw. ciosy podłożyskowe, czyli te elementy, z którymi stykać się będzie stal konstrukcji.

Tuż przy samym brzegu rzeki, na placu gdzie scalane są łuki mostu, rozpoczęto prace związane z wykonaniem torów, po których wózki z wysokimi na 41 metrów łukami przeprawy zjadą na barki. Zanim to jednak nastąpi, oprócz torów, budowniczowie będą musieli jeszcze wybudować specjalne doki dla barek.

Nieco dalej kontynuowane jest zbrojenie i betonowanie prawej podpory brzegowej mostu.
Z kolei w nurcie Wisły, na sztucznej wyspie pracownicy Strabaga skuwają głowice wbitych na początku miesiąca pali.

W 80 tygodniu prac zużyto około 450 m3 betonu i 52 tony stali zbrojeniowej.

 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *