Oddychająca wanna, panel prysznicowy jako sala fitness albo umywalka wykonana z mydła. Te propozycje to innowacyjne i kreatywne pomysły z poprzednich edycji konkursu Jump the Gap organizowanego przez firmę Roca. Jaki projekt zachwyci jury w tym roku? Tego jeszcze nie wiadomo, ale zarejestrowani uczestnicy muszą się spieszyć – czas na nadsyłanie prac mija już 18 kwietnia.
Łazienka sprzed kilkunastu lat to jedynie miejsce dbania o czystość i higienę osobistą. Dziś użytkownik chce czegoś więcej – luksusowej przestrzeni kąpielowej albo domowego SPA, czyli miejsca, gdzie można zrelaksowania się po ciężkim dniu. Oczekuje także rozwiązań estetycznych, funkcjonalnych oraz dostosowanych do zmieniających się potrzeb. Konkurs Jump the Gap jest skierowany do studentów wzornictwa i architektury oraz młodych projektantów i architektów, którzy swoimi odważnymi i ambitnymi pomysłami stworzą nowoczesną i komfortową jakość przestrzeni łazienkowej.
Do 18 kwietnia zarejestrowani uczestnicy mogą przesyłać prace do piątej edycji konkursu Jump the Gap. To kolejna okazja dla młodych twórców, żeby sprawdzić swoje umiejętności oraz zaistnieć w międzynarodowym środowisku designu. Dodatkowo, dla każdego uczestnika jest to szansa na nawiązania cennych w dalszej pracy kontaktów. Projekty oceniane będą przez profesjonalne jury: Kazuyo Selima, Josep Congost, Andrés Jaque, Benjamin Kempton i Harri Koskinen – to nazwiska, które potwierdzają wysoki poziom konkursu, przyciągają adeptów projektowania oraz zachęcają do rywalizacji.
Na jakie propozycje czeka jury? Przede wszystkim poszukiwane są innowacyjne rozwiązania, które zmienią przestrzeń łazienki i wyznaczą nowe standardy wyposażenia tego wnętrza. Projekt powinien odznaczać się nowoczesnym wzornictwem oraz mieć na uwadze troskę o środowisko naturalne – oszczędność wody oraz energii. Jump the Gap szuka ambitnych i odważnych projektów, które spełnią marzenia konsumentów o idealnym wnętrzu łazienki.
W czerwcu, spośród 30 projektów jury wybierze, 10 finalistów i ten jeden – zwycięski projekt. Laureat otrzyma 5 tys. euro oraz przepustkę do międzynarodowego świata designu. Uroczysta gala wręczenia nagród oraz prezentacja innowacyjnych rozwiązań zaproponowanych przez młodych twórców będzie miała miejsce we wrześniu.
Poprzednia edycja Jump the Gap zakończyła się wielkim sukcesem polskiego designu – zwycięzcą został Michał Warykiewicz i jego IN&OUT shower, a w gronie finalistów znalazły się jeszcze dwa inne projekty polskich twórców: Mist Sylwestra Szymańskiego i Katarzyny Hryniewieckiej oraz Watersite Agaty Trybus.
Więcej informacji na stronie: www.jumpthegap.net
Informacje o firmie ROCA
ROCA oferuje produkty wyposażenia łazienki, kładąc nacisk na ich design i funkcjonalność. W ofercie firmy znajdują się kompleksowe wyposażenie przestrzeni łazienkowej – ceramika, baterie, stelaże podtynkowe i przyciski, wanny, meble łazienkowe oraz dodatki, i płytki ceramiczne. Firma zatrudnia 21 100 pracowników, posiada 76 zakładów produkcyjnych i jest obecna w ponad 135 krajach na całym świecie. ROCA jest światowym liderem w swojej branży. Grupa z hiszpańskim kapitałem dominuje nie tylko na rynkach Europy, lecz także Ameryki Łacińskiej, w Indiach i Rosji. Z sukcesem działa też w Chinach, na Bliskim Wschodzie oraz wielu krajach Azji i Afryce.
Więcej informacji na stronie www.roca.pl