Prace prowadzone są na wszystkich głównych obiektach mostu po obu stronach Wisły. Na środku rzeki trwa budowa sztucznej wyspy. Trudne prace wykonano też w okolicach placu Daszyńskiego.
W związku z budową podziemnego tunelu przecinającego plac Daszyńskiego robotnicy prowadzili wykopy, montowali rozpory, wykonywali warstwy wyrównawcze oraz zbroili płytę denną obiektu. Piasek z wykopu tunelu wykorzystano do wyrównania i zagęszczenia odhumusowanego wcześniej placu przeznaczonego do scalania stalowych konstrukcji estakad. W okolicach podpory 13 i 14, w miejscu powstawania placu zakończono pierwszy etap wycinki drzew.
Kilka tygodni trwały przygotowania do skomplikowanej operacji przebudowy czynnej magistrali wodociągowej, biegnącej wzdłuż Szosy Lubickiej. Prace trwały trzy dni
i zakończyły się w miniony poniedziałek.
Wzdłuż Szosy Lubickiej sprawdzano również szczelność biegnącego obok gazociągu oraz przyłączano jego poszczególne elementy. Na części podpór estakady Żółkiewskiego dokonano próbnych obciążeń oraz wykonano warstwę wyrównawczą z betonu, a na podporach prawobrzeżnej estakady E1 betonowano ławy fundamentowe, przygotowywano zbrojenia i deskowania ław. Podobne prace prowadzono przy podporach estakad E3 i E4 na lewym brzegu Wisły.
W miejscu powstającego wiaduktu kolejowego w okolicy ul. Otłoczyńskiej wbijano pale docelowe. Płytę denną i ściany przyszłego przejścia podziemnego pod ul. Rypińską zbrojono i betonowano. Wzdłuż ulicy Dwernickiego trwała budowa wodociągu i usuwanie kolizji teletechnicznej.
Na środku Wisły rozpoczęto wbijanie tymczasowych, ochronnych ścianek szczelnych wokół wyspy na wysokości izbicy. Przygotowano kolejne worki z piaskiem typu „big bag” mające zabezpieczyć ścianki przed podmywaniem.
W połowie września rozpocznie się zasypywanie stalowej konstrukcji wyspy. Zużytych na to zostanie około 40 tys. ton piasku.
źródło: PR