Pod koniec ubiegłego roku Generalny Wykonawca miał już za sobą 438 dni pracy przy budowie nowego mostu w Toruniu. Minione miesiące były bardzo pracowite, a kolejne zapowiadają się jeszcze goręcej.
Tuż przed Nowym Rokiem budowlańcy ze Strabaga zajęci byli przygotowywaniem kolejnych podpór tymczasowych pod stalowe elementy łuków mostu. Dostawy stalowej konstrukcji docierają na plac do scalania przy prawym brzegu rzeki niemalże w każdym tygodniu.
Podobnie sytuacja wygląda po lewej stronie Wisły. Coraz więcej stalowych elementów zamontowanych jest już na zabetonowanych filarach estakady E3. Przy pozostałych filarach, trwały prace zbrojeniowe, szalowanie i betonowanie. Na innych z kolei szalowano ciosy podłożyskowe, które znajdują się pomiędzy samym filarem a stalową konstrukcją.
Niektóre z prawobrzeżnych filarów estakad są dużo wyższe niż te na lewym brzegu. Z tego powodu wykonywane są w dwóch etapach. Najpierw zbroi się, szaluje i betonuje wąski dół, dopiero potem te same prace wykonuje się przy drugiej rozszerzającej się u góry części filara. Tym właśnie zajmowali się budowlańcy przy filarach 11 i 12 estakady E2
w ostatnich dniach grudnia.
Zaczęto także prace przy stabilizacji skarpy. Umożliwi to kontynuowanie wbijania reszty pali fundamentowych podpór znajdujących się tuż przy niej i wykonywanie dalszych robót związanych z wykopaniem dalszej części tunel. Podziemna droga musi bowiem przebić się przez skarpę. Prace te prowadzone będą jednak dopiero w połowie tego roku.
W wykonanej już części podziemnego tunelu oprócz zbrojenia i betonowania kolejnych odcinków ścian i słupów rozpoczęto montaż wież mających podpierać strop.
Prace na placu Daszyńskiego wejdą w następną decydującą fazę w okolicach maja, kiedy to wprowadzony zostanie kolejny etap nowej organizacji ruchu drogowego.
Dzięki sprzyjającym warunkom atmosferycznym cały czas prowadzone są roboty drogowe. Na lewej stronie skupiają się one w okolicy ronda przy ul. Łódzkiej oraz ul. Lipnowskiej, gdzie realizowana jest łącznica zjazdowa. W nadchodzących miesiącach nowego roku planowane jest wykończenie przejścia podziemnego dla pieszych w okolicy ul. Rypińskiej oraz montaż konstrukcji stalowej wiaduktu nad torami kolejowymi. Umożliwi to kontynuowanie na tym odcinku prac drogowych.
W nurcie rzeki trwają przygotowania do wprowadzenia na wyspę palownicy. Jednym
z ważniejszych zadań, które czeka budowlańców w nowym roku to wbicie 400 pali pod centralną podporę mostu i wykonanie jej fundamentów.
Jednak moment, na który wszyscy czekają z największą niecierpliwością to montaż scalonych wcześniej z poszczególnych stalowych elementów, łuków mostu. Na to trzeba będzie poczekać do lata.