Sezon budowlano-remontowy powoli dobiega końca, więc można pozwolić sobie na pierwsze podsumowanie trendów, jakie dominowały w bieżącym roku. Zapytaliśmy Superdekarzy, jakie dachówki najczęściej kładli na dachach, jakie kolory były najpopularniejsze i czy łatwo było przekonać inwestorów do nowości technologicznych.
W tym roku podobnie jak w poprzednich latach inwestorzy wybierali najchętniej tzw. eski w naturalnych kolorach: ceglanym, brązowym oraz grafitowym. Myślę, że bardzo duża popularność tych dachówek wynika przede wszystkim z tego, że nadają budynkowi ciepłego wyrazu oraz pasują do popularnych projektów domów jednorodzinnych – mówi Andzej Pietraczyk laureat programu branżowego SUPERDEKARZ – wybór tradycyjnych kolorów gwarantuje, że dom nie będzie się wyróżniał na tle innych oraz łatwo jest dobrać pozostałe elementy domu, takie jak kolor elewacji czy okien – dodaje Superdekarz.
Jeżeli już ktoś decydował się na nowoczesny projekt chętnie wybierał płaskie modele dachówek, takie jak Tegalit lub Turmalin. Podkreślają one nowoczesną linię budynku i pasują do nowatorskich rozwiązań. Wśród tych modeli zdecydowanie najpopularniejsze były odcienie szarości, grafit oraz czerń. Jeżeli chodzi o dachówki typu karpiówka, to podobnie jak w latach poprzednich, najczęściej decydowali się na nie inwestorzy, którzy wybierali projekty domów z dachem zdobionym „wolim okiem” lub fantazyjnie pofalowanym – mówi Superdekarz Roman Dyduch z firmy DACHBUD. W przypadku tej dachówki nie było reguły co do wyboru koloru, powodzeniem cieszyły się zarówno barwy tradycyjne, jaki i oryginalne intensywne kolory – zielony oraz czerwony – dodaje Superdekarz.
W tym sezonie były zarówno wybierane dachówki ceramiczne jak i betonowe, które cieszą się coraz większym zaufaniem i popularnością. Powoli zmienia się świadomość inwestorów dachówka betonowa nie kojarzy się tylko z oszczędności ale również z dbaniem o środowisko naturalne oraz wysoką jakością. Wśród dachówek betononowych wyjątowym powodzeniem cieszy się Tegalit, który znakomicie sprawdza się na nowoczenych budynkach – mówi Roman Dyduch.
Warto również zauważyć, że inwestorzy coraz większą wagę przywiązują do starannego wyboru akcesoriów dachowych. Nawet indywidualni klienci wiedzą coraz więcej na temat nowoczesnych rozwiązań, dlatego nie jest trudno ich przekonać do wyboru wysokiej jakości membrany dachowej czy taśm kalenicowych. Myślę, że to wynika również z tego, że dotychczas inwestorzy opierali się tylko na tym, co mówili im sprzedawcy oraz wykonawcy, więc mieli wątpliwości, czy doradzanie droższego materiału nie jest podyktowane tylko chęcią zysku, teraz mogą zweryfikować wszystko na forach internetowych i portalach budowlanych – mówi Andrzej Pietraczyk.
Trendy w kolorystyce dachówek zmienią się pewnie niejednokrotnie. Należy jednak pamiętać, że przede wszystkim warto postawić na jakość – dach to w końcu jeden z istotniejszych elementów domu. Powinien nam służyć na długie lata.
O programie SUPERDEKARZ
Program i portal www.superdekarz.pl działa od maja 2009, skupiając ponad 800 dekarzy z całej Polski. Poprzez udział w programie dekarze mogą doskonalić swoje umiejętności praktyczne, zdobywać wiedzę o nowościach technologicznych oraz śledzić na bieżąco wydarzenia w branży dekarskiej. Dekarze rywalizują w ramach programu o tytuł i statuetkę SUPERDEKARZA regionu, SUPERDEKARZA roku oraz jedno ze stu miejsc na wielkiej Gali Finałowej. Zarejestrowani na portalu dekarze najszybciej dowiadują się o nowościach rynkowych marki Braas, mogą też uczestniczyć w specjalnie dla nich przygotowanych promocjach i szkoleniach. SUPERDEKARZ, poza wymiarem zawodowym, to również forma zabawy – okazja do zdobycia wielu atrakcyjnych nagród oraz możliwość uczestniczenia w imprezach organizowanych przez firmę BRAAS.