Wraz z nowym mostem w Toruniu powstają nowe drogi prowadzące na przeprawę. Przypomnijmy, że cała trasa mostowa będzie liczyć 4100 metrów, a sam most przez Wisłę 540 metrów. Spójrzmy zatem, które odcinki nowej trasy zostały już wykonane.

Na lewym brzegu rzeki, przebudowano podziemną infrastrukturę techniczną i wykonano rondo na skrzyżowaniu istniejącej ulicy Łódzkiej oraz realizowanej trasy głównej. Drogowcy zakończyli tam prace brukarskie, a konstrukcje samej jezdni wykonano do warstwy wiążącej włącznie. Do tego samego etapu wykonany jest też cały ciąg trasy dojazdowej do lewobrzeżnych estakad. Natomiast ulice: Kmicica, Dwernickiego i Lipnowska, które pełnią funkcję dróg serwisowych zostały wykonane w całości. Oprócz jezdni i chodników w maju drogowcy wykonywali też ścieżki rowerowe, które z pewnością ucieszą miłośników tych jednośladów.

Tymczasem po prawej stronie Wisły, gdzie powstaje główny węzeł dojazdowy do mostu od centrum miasta wykonano północne odcinki ciągu tunelu. Jeden z nich został już udostępniony dla pojazdów poruszających się „z” i „do” ulicy Żółkiewskiego. Odcinek po którym ma się odbywać ruch w momencie wyłączenia południowej jezdni Szosy Lubickiej również jest już gotowy. Po uprzednim rozebraniu starej nawierzchni i wykonaniu większości prac związanych z przebudową i budową infrastruktury podziemnej wykonano docelowe prace drogowe na północnej jezdni Szosy Lubickiej.

Po wprowadzeniu ostatniego etapu zmian w organizacji ruchu na pl. Daszyńskiego, kontynuowana będzie budowa ciągu tunelu po południowej stronie tego węzła oraz budowa pozostałych podpór estakady Żółkiewskiego i ronda.

 

 

 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *