Trwają prace rozbiórkowe, usuwane są kolizje energetyczne. Generalny Wykonawca mostu rozpoczął już wbijanie pali testowych pod przyszłe estakady na lewym brzegu Wisły.
Wykonawca realizuje prace po obu stronach Wisły. Usuwa kolizje energetyczne, prowadzi dalsze prace rozbiórkowe budynków gospodarczych i garaży, które kolidują z przebiegiem trasy mostowej. Na Rudaku likwiduje ogródki działkowe, trwa też wycinka drzew.
Budowniczowie rozpoczęli w tym miesiącu roboty drogowe. Ułożyli płyty drogowe na drogach technologicznych. Usuwany jest tzw. „humus”, czyli wierzchnia warstwa gruntu w liniach rozgraniczających pasa drogowego przyszłej trasy mostowej. Na lewobrzeżnym placu budowy trwa też przygotowywanie placu dla sprzętu budowlanego i kompleksowej obsługi budowy.
W tym miesiącu Strabag zaczął też wbijanie pali testowych i kotwiących pod przyszłe estakady na lewym brzegu Wisły. Pozwoli to w razie potrzeby skorygować przyjęte warunki posadowienia estakad. Pale żelbetowe zostaną wbite docelowo jako posadowienie podpór mostu i estakad. Obecnie przygotowywane są specjalne stanowiska robocze dla palownic.
Prace po obu stronach Wisły prowadzone są planowo. Postęp inwestycji jest widoczny gołym okiem, choć kierownik kontraktu, Andrzej Żyder zapewnia, że prawdziwie „widowiskowe” prace, z użyciem ciężkiego sprzętu, dopiero przed nami.
Projekt „Budowa mostu drogowego w Toruniu wraz z drogami dojazdowymi” współfinansowany przez Unię Europejską
ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Infrastruktura i Środowisko.
Miejski Zarząd Dróg w Toruniu, Biuro Realizacji Projektu Mostowego, ul. Grudziądzka 159, 87-100 Toruń, tel. 056-66-93-100
www.mzd.torun.pl, www.most.torun.pl