Dobra hurtownia na wagę złota, czyli dlaczego kontakt ze specjalistą ma kluczowe znaczenie?

W dobie sprzedaży internetowej mogłoby się wydawać, że sprzedaż tradycyjna odchodzi w zapomnienie – zwłaszcza w kontekście wygody, szybkości realizacji zamówienia czy ogólnego trendu przenoszenia wszelkiej aktywności w sferę on-line. Jednak aktualna sytuacja hurtowni budowlanych wskazuje na coś zupełnie innego. Dlaczego klienci wolą zakupy w sklepach stacjonarnych?

Zakupy on – line to coraz bardziej popularny sposób na szybkie nabywanie produktów z całego wachlarza dziedzin produkcyjnych – od niewielkich przedmiotów codziennego użytku, aż po kluczowe inwestycje – materiały budowlane, sprzęt elektroniczny, a nawet sfery związane z nieruchomościami. Jednak jest cały szereg wartości dodanych, które sprawiają, że zakupy tradycyjne biją na głowę te za pomocą komputera – wciąż wybieramy możliwość sprawdzenia produktu, negocjację ceny czy kontakt ze specjalistą i doradcą budowlanym. Jak to wygląda w praktyce?

Czego oczy nie widzą, tego nie powinniśmy kupować

Wielobranżowe hurtownie budowlane mają tę zaletę, że znajdziemy w nich szeroki wachlarz produktów, które możemy obejrzeć z „każdej strony” jeszcze przed zakupem. To szczególnie istotne w kontekście sprawdzenia jakości produktu, dopasowania do projektu czy zweryfikowania z czego tak naprawdę jest wykonany i czy jego właściwości odpowiadają zaproponowanej przez sprzedawcę cenie. Myśląc o inwestycji w sposób holistyczny zależy nam zwykle na idealnym dopasowaniu poszczególnych elementów budowlanych, a to kolejna zaleta hurtowni. – W hurtowniach Tadmar posiadamy ponad 50.000 produktów, które pozwolą stworzyć komplet instalacyjno – aranżacyjny rozpoczynając od niewielkiej kształtki, aż po rozbudowany system grzewczy – podkreśla Piotr Sokulski, Dyrektor ds. Marketingu w firmie Tadmar. – Rozmawiając z klientami jesteśmy w stanie tak dopasować produkty, by tworzyły harmonijną całość pod względem jakości, kompatybilności oraz estetyki. Co więcej, klient może z łatwością skonfrontować swoje wyobrażenie o danej marce z rzeczywistością, wybierając ten produkt, który spełni nawet największe wymagania projektu i inwestora – dodaje Piotr Sokulski.

Czas to… pieniądz

Mitem jest, że zakup internetowy zawsze oznacza oszczędność czasu – oczywiście, w takiej sytuacji nie musimy opuszczać domu, więc jeśli nasza lista zakupów obejmuje jeden lub kilka produktów – takie rozwiązanie jest oczywiście jak najbardziej odpowiednie. Jednak w przypadku planowania dużych inwestycji nie ma niestety racji bytu – zarówno pod względem czasu, jak i oszczędności. Biorąc pod uwagę, że w przypadku różnych elementów budowlanych wybieramy spośród wielu producentów, warto znaleźć punkt na tyle dobrze zaopatrzony, który pozwoli na odhaczenie większości, jeśli nie wszystkich pozycji z listy zakupów. A to nie tylko oszczędność czasu, ale ulga dla portfela – należy bowiem pamiętać, że koszt przesyłki komponentów wielkogabarytowych potrafi znacznie przekroczyć koszt samego produktu. A co jeśli nabywamy produkty od różnych dostawców? Cóż, w tym wypadku matematyka bywa bezlitosna.

Nie ma jak… rozmowa

Nie oszukujmy się – wielu z nas nie posiada wystarczającej wiedzy dotyczącej produktów budowlanych, a jeśli nie mamy wsparcia fachowego wykonawcy, można zainwestować bardzo źle, co nie tylko zwiększy koszty budowy czy remontu, ale sprawi w przyszłości niemało kłopotów. – Wartością nie do przecenienia, a zarazem ogromną zaletą profesjonalnych hurtowni jest więc bezpośredni kontakt z wykwalifikowanym sprzedawcą, który nie tylko w sposób fachowy opowie o produkcie, ale również doradzi najbezpieczniejsze rozwiązanie – podkreśla Piotr Sokulski.

Dobre relacje pomiędzy hurtownią a inwestorem to jeszcze jeden pakiet korzyści nie do przecenienia – promocje cenowe, szkolenia i akcje specjalne, które są swoistym podziękowaniem za lojalność klientów. Taki właśnie cel przyświecał Tadmarowi podczas organizacji wielkoformatowej loterii, w której można wygrać całkiem niebanalną nagrodę. Spośród oferowanych przez Hurtownię ponad 50.000 produktów w promocji brało udział aż 55 marek Dostawców – oferujących rozwiązania najwyższej jakości. Każde 1000 zł wydane na produkty promocyjne zakupione w hurtowniach Tadmar to jedna szansa na motocykl. Szanse można było gromadzić do 4 grudnia 2016 roku. 12 grudnia spośród klientów każdej z 54 hurtowni wylosowany zostanie jeden laureat loterii, który będzie mógł cieszyć się Junakiem M1. Wniosek? Dobre relacje to podstawa!

Oszczędność czasu, ulga dla portfela oraz wykwalifikowana kadra, która rozwieje nawet największe wątpliwości budowlane – to podstawowe wartości, które sprawiają, że inwestorzy wciąż tak chętnie korzystają ze stacjonarnych punktów sprzedaży materiałów budowlanych. Nie oznacza to jednak, że hurtowni nie ma w internecie – wiele z nich ma swoje sklepy on-line, w których z powodzeniem dokonamy zarówno małych jak i dużych zakupów. Jednak zacznijmy tak, jak zacząć powinniśmy od wizyty w profesjonalnym punkcie sprzedaży i dokładnego sprawdzenia produktów, które mają nam służyć prze długie lata. Ot, prosta recepta na budowlany sukces.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *