W ostatnich tygodniach na budowie nowej przeprawy najbardziej intensywne prace miały miejsce w obrębie prawo i lewobrzeżnych estakad. Na placu do montażu trwało przygotowywanie pontonów do montażu łuków.

Najintensywniejsze prace trwały na lewo i prawobrzeżnych estakadach i łącznicach. Na estakadach lewobrzeżnych zbrojono, szalowano i spawano kolejne sekcje. Na estakadach i łącznicach prawobrzeżnych demontowano szalunki nitki prawej estakady oraz płyty ustroju nośnego E1P.

Na Estakadzie Żółkiewskiego montowano wanty na pylonie P2 oraz kolejne elementy konstrukcji stalowej, dozbrajano rdzeń na połączeniu z pylonem P6, zbrojono strop podpory P7 oraz montowano rury osłonowe dla śrub sprężających na podporze P7. W pierwszym tygodniu stycznia trwał również demontaż podestów do montażu want na ustroju nośnym P1 – P4, roboty wykończeniowe na pylonie P2, a także szalowanie i betonowanie pylonu P6.

W nurcie Wisły miały miejsce prace związane z umacnianiem centralnej podpory mostu na sztucznej wyspie. Na placu do scalania i montażu przygotowywano pontony niezbędne do przeprowadzenia operacji montażu łuków. Proces montażu uzależniony jest od warunków pogodowych i hydrotechnicznych. Cały czas są one monitorowane przez specjalnie powołany zespół. W przypadku dogodnych warunków operacja zostanie rozpoczęta. Sposób montażu łukowych przęseł został opracowany specjalnie na potrzeby realizacji inwestycji przez zespół specjalistów. Gotowe, mierzące 270 metrów długości łuki zostaną zwodowane holownikami, przetransportowane nurtem rzeki, a następnie wbudowane w miejsce docelowe na podpory stałe.

W minionym tygodniu na budowie nowego mostu w Toruniu zużyto 355m3 betonu i 39 ton stali zbrojeniowej. Na budowie pracowało 178 sztuk ciężkiego sprzętu budowlanego.

 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *