budowlane24h.plbudowlane24h.pl

Dodaj wpis do katalogu

Idź do katalogu

Regulamin


?>

Raport IMM: bossowie polskiej gospodarki z prezesem rekordzistą

2012-07-17

Wieloletni prezes Lotosu Paweł Olechnowicz, debiutujący w rankingu bossów gospodarki, od razu znalazł się na trzeciej pozycji zestawienia – informuje Instytut Monitorowania Mediów w najnowszym raporcie o medialności szefów największych polskich firm. Najbardziej medialnym prezesem czerwca był Zygmunt Solorz-Żak, a wszystko dzięki różnorodności przedsięwzięć, w które jest zaangażowany. Drugie miejsce należy do Grażyny Piotrowskiej-Oliwy. Media bacznie przyglądały się też Luigiemu Lovaglio, który miał nie kryć zadowolenia, że udało mu się w końcu zamienić żubra na czerwoną kulkę.

IMM przeanalizował ponad 3 tysiące publikacji z prasy i internetu pod kątem ekspozycji prezesów w mediach. Zapraszamy do zapoznania się z pełną wersją raportu na stronie IMM.




Telekomunikacja

Największy udział w mediach miały w analizowanym czasie wystąpienia szefów firm branży telekomunikacyjnej – głównie Zygmunta Solorza-Żaka1, jako szefa Polkomtelu. Największe zainteresowanie wzbudziła informacja, że Cyfrowy Polsat wspólnie z Plusem uruchomiły TV Mobilną.

Na drugim miejscu wśród najpopularniejszych szefów telekomów znalazł się Maciej Witucki. Najintensywniej w mediach pojawiał się w związku z… EURO 2012. Orange był oficjalnym partnerem technologicznym mistrzostw, a prezes telekomu dodatkowo typował w mediach wyniki rozgrywek.

 Na trzeciej pozycji pod względem liczby informacji w mediach znalazł się Mirosław Godlewski, kierujący Netią.

Energetyka

Najczęściej obecną w mediach osobą z branży energetycznej była Grażyna Piotrowska-Oliwa, głównie w kontekście gazu łupkowego. Z kolei media społecznościowe odnotowały, że prezes PGNiG odwiedziła oddział spółki w Sanoku.

Krzysztof Kilian uplasował się na drugim miejscu zestawienia dla branży energetycznej. Prezes PGE pojawiał się w mediach w kontekście przetargu na wybór technologii jądrowej dla pierwszej polskiej elektrowni atomowej oraz w związku ze zmianami w statucie spółki.

Dariusz Lubera z Tauronu zajął trzecią pozycję.

 Bankowość

Zbigniew Jagiełło był najczęściej eksponowanym w mediach prezesem z branży bankowej, jednak największy zasięg i moc przekazu osiągnęły publikacje dotyczące Luigiego Lovaglio i zmiany logo banku Pekao.

Na trzecim miejscu uplasował się Krzysztof Rosiński, szef Getin Noble.

Paliwa

Niekwestionowanym liderem, jeśli chodzi o ekspozycję w mediach branży paliwowej, był w czerwcu Paweł Olechnowicz. Media informowały szeroko o powołaniu go na kolejną kadencję na stanowisku prezesa Grupy Lotos. Olechnowicz szefuje spółce od 2002 roku, dlatego ponowny wybór stał się okazją do podkreślenia jego wkładu w rozwój Lotosu, a także faktu, że na stanowisku jest od ponad dekady, niezależnie od nastrojów i zmian w resorcie skarbu.

Na drugim miejscu wśród szefów firm paliwowych uplasował się Jacek Krawiec, prezes PKN Orlen, a na trzecim Andrzej Magryś, dowodzący Statoil Polska.

Ubezpieczenia

Andrzej Klesyk (PZU) niezmiennie od miesięcy jest najczęściej prezentowanym, cytowanym i eksponowanym szefem z branży ubezpieczeniowej. W czerwcu nadal pojawiał się w kontekście wypowiedzi o stanie polskich uczelni wyższych oraz rebrandingu PZU. Wypowiadał się też na temat podwyżki OC.

Na drugim miejscu znalazł się Jacek Podoba (Grupa Europa), a na trzecim Piotr Śliwicki z STU Ergo Hestia.

Instytut Monitorowania Mediów wyraża zgodę na publikację raportu, wyników badań i dołączonych do nich materiałów graficznych pod warunkiem podania źródła ("Instytut Monitorowania Mediów”) w artykule oraz oznaczenia w grafikach.

Autor:

Magdalena Grabarczyk – Tokaj, kierownik ds. Rozwoju Badań IMM.

O raporcie:

Analizę wykonano na podstawie 3 036 materiałów z prasy i internetu, w których pojawili się prezesowie analizowanych firm (pełna lista firm w raporcie). Raport obejmuje okres od 1 do 30 czerwca 2012 roku. Wyselekcjonowano również wzmianki na temat bossów w mediach społecznościowych monitorowanych przez Instytut Monitorowania Mediów (lista dostępna na stronie Kompas Social Media oraz IMM). W analizie uwzględnione zostały również firmowe blogi oraz profile bossów w portalach społecznościowych. Materiały z mediów społecznościowych obejmują wyłącznie ogólnodostępne wpisy internautów.

„Bossowie polskiej gospodarki” to nowa odsłona raportu IMM publikowanego od stycznia 2005 r. do czerwca 2006 r. Dla dużych firm i korporacji w Polsce, a także mediów finansowych i gospodarczych prowadzony był ranking „Bossowie polskiej gospodarki w mediach”. Badaliśmy obecność w mediach szefów największych firm w Polsce na podstawie comiesięcznej analizy przekazów prasowych, radiowych i telewizyjnych. Dla firm, których reprezentanci znajdowali się w rankingu była to ważna informacja na temat ich wizerunku w mediach.

O Kompasie Social Media:

Kompas Social Media to najnowszy projekt Instytutu Monitorowania Mediów. Jest to audyt dotychczasowej obecności firmy, marki, osoby czy całej branży w mediach społecznościowych na tle jej obecności w Internecie. Raport umożliwia identyfikację najbardziej popularnych miejsc dyskusji na temat marki lub firmy, wskazuje również kanały jeszcze niezagospodarowane. Audyt sygnalizuje momenty największego nasilenia komentarzy, z uwzględnieniem głównych tematów, co pomaga w szczegółowej analizie komentarzy internautów na badany temat. W raporcie uwzględniony jest też wydźwięk publikacji na temat badanego hasła. Analiza wyszczególnia również autorów treści w sieci, będących lub mogących się stać liderami opinii. Kompas pomaga ocenić dotychczasowe przekazy na temat firmy/ marki i znaleźć miejsca w Internecie, w których pojawia się ona jak i jej klienci. To pomoc w dostosowaniu lub zoptymalizowaniu komunikacji w poszczególnych kanałach w Internecie.

O IMM:

Instytut Monitorowania Mediów od ponad 10 lat świadczy usługi wyszukiwania i analizy informacji publikowanych w mediach oraz tworzenia raportów wizerunkowych. Stale monitoruje ponad 900 tytułów gazet i czasopism ogólnopolskich, regionalnych i anglojęzycznych, ponad 100 stacji RTV, polskie zasoby Internetu oraz social media. Od 2002 roku Instytut Monitorowania Mediów jest członkiem FIBEP – elitarnej organizacji zrzeszającej ponad 90 firm monitorujących media z przeszło 40  krajów świata. IMM jest twórcą kwartalnego newslettera FIBEP, poświęconego PR i komunikacji, dedykowanego firmom monitorującym media.

1 W analizie materiałów na temat Zygmunta Solorza-Żaka brano pod uwagę tylko te publikacje, w których jego nazwisko odnosiło się do nazwy Polkomtel.

Dodaj do:   Dodaj do gwar   Dodaj do linkr   Dodaj do del.icio.us   Dodaj do wykop

biznes boss gospodarka informacje budowlane prezes ranking top ten Zygmunt Solorz-Żak

Zobacz także...

Telewizja przemysłowa - wszystko czego potrzebujesz w jednym miejscu

2019-11-25

Telewizja przemysłowa - wszystko czego potrzebujesz w jednym miejscu

Bezpieczeństwo to kwestia na której nie można oszczędzać. Wydając pewną kwotę na środki ochrony w sposób rozsądny, możemy zaoszczędzić dobytek naszego życia. W zasadzie można powiedzieć, że bezpieczeństwo to nie tyle wydatek, co inwestycja w nasze dobry. więcej...

Dobra hurtownia na wagę złota, czyli dlaczego kontakt ze specjalistą ma kluczowe znaczenie?

2016-12-06

Dobra hurtownia na wagę złota, czyli dlaczego kontakt ze specjalistą ma kluczowe znaczenie?

W dobie sprzedaży internetowej mogłoby się wydawać, że sprzedaż tradycyjna odchodzi w zapomnienie – zwłaszcza w kontekście wygody, szybkości realizacji zamówienia czy ogólnego trendu przenoszenia wszelkiej aktywności w sferę on-line. Jednak aktualna sytuacja hurtowni budowlanych wskazuje na coś zupełnie innego. Dlaczego klienci wolą zakupy w sklepach stacjonarnych? więcej...

Polak buduje dom tradycyjnie – Raport o budowie domów w 2015 roku

2016-04-19

Polak buduje dom tradycyjnie – Raport o budowie domów w 2015 roku

Średni, murowany dom na wsi, za mniej niż pół miliona, zbudowany na kredyt, jako spełnienie marzeń. Taki jest statystyczny polski dom, według Oferteo.pl. Badania portalu podsumowujące rok 2015 pokazują, że większość trendów trzyma się mocno od lat, a nowinki są jeszcze mało popularne. więcej...

Energooszczędność i styl – jak to połączyć?

2016-02-03

Energooszczędność i styl – jak to połączyć?

Standardy budownictwa energooszczędnego dyktowane normami prawa unijnego i polskiego w dużym stopniu determinują założenia projektowe, a w konsekwencji wygląd inwestycji. Wbrew obiegowym opiniom forma jednorodzinnego domu niskoenergetycznego nie musi odbiegać od tradycyjnych modeli. Jak zatem może wyglądać energooszczędny dom przyszłości? więcej...

Nowelizacja ustawy o wyrobach budowlanych już weszła w życie

2016-02-02

Nowelizacja ustawy o wyrobach budowlanych już weszła w życie

Od 1 stycznia br. funkcjonują zapisy nowelizacji ustawy o wyrobach budowlanych. Wprowadza ona m.in. nowe zasady oceny technicznej i publikowanie wyników kontroli wyrobów przez GUNB. Jak nowe przepisy wpłyną na branżę? więcej...