W Polsce znajduje się wiele miejscowości, których malownicze położenie przyciąga turystów. Stąd też duże zapotrzebowanie na korzystanie z bazy noclegowej, ale też duża konkurencja na rynku. Czy w tej sytuacji zakup ośrodka rehabilitacyjno-wypoczynkowego to dobry pomysł… na biznes?

Wiele Ośrodków Wypoczynkowych w Polsce traci na swojej wartości właśnie przez brak inwestycji w zakupioną nieruchomość. Doprowadza to do znacznego spadku przebywających w nim gości
i braku płynności finansowej, a stąd prosta droga do upadłości. Wiele Ośrodków Wypoczynkowych jest wystawianych na sprzedaż, właśnie w skutek niewłaściwego zarządzania.

– Jest to odpowiedni moment na inwestycje o takim charakterze. W przeciągu kilku ostatnich lat wartość nieruchomości znacznie spadła i taka sytuacja będzie się utrzymywać na rynku do drugiej połowy 2014 – mówi Monika Kozak – Tobolewska z firmy Tobolewscy Doradcy Inwestycyjni.

Oprócz pozyskania finansowania na zakup i modernizację wybranego ośrodka należy powziąć inne kroki, które sprawią, że pomysł na biznes zakończy się sukcesem. Należy nawiązać kontakty
z przedstawicielami Stowarzyszeń i Fundacji, dzięki którym zapewni się stałe obłożenie Ośrodka przez osoby kierowane ze Stowarzyszeń lub Fundacji. Podpisane umowy z NFZ na udzielanie świadczeń opieki zdrowotnej w rodzaju ‘rehabilitacja lecznicza’ również dostarczą klientów.

Oprócz ciekawego pomysłu na taki obiekt, przedsiębiorca musi stale realizować cele podjęte na początku działalności, rozwijać i inwestować w nieruchomość. Tylko takie stałe i konsekwentne działania doprowadzą do sukcesu – mówi Moniak Kozak Tobolewska

Cele taktyczne:

  • osiągnięcie rentowności aktywów na poziomie minimum 10% rocznie (do realizacji w ciągu 5 lat od otrzymania kredytu)

  • pozyskanie dużej liczby zadowolonej klienteli gotowej polecać nasz pensjonat innym (do realizacji w horyzoncie maksymalnie 10 lat od otrzymania kredytu)

Cele strategiczne (do realizacji w horyzoncie maksymalnie 20 lat od otrzymania kredytu):

  • osiągnięcie rentowności aktywów na poziomie minimum 20% rocznie

  • przekształcenie firmy w spółkę kapitałową (spółkę z ograniczoną odpowiedzialnością lub spółkę akcyjną) celem łatwiejszego podziału jej między spadkobierców, pozyskania dużego inwestora, bądź łatwiejszej sprzedaży przez spadkobierców

Szanse na przedsięwzięcie:

  • promowanie Ośrodka m.in. w internecie, poprzez organizacje turystyczne, gazety lokalne oraz na tablicach przydrożnych

  • wzrost popularności oraz „cywilizowanie” Polski w oczach turystów z Europy

  • ciągłe podwyższanie standardu oraz nastawienie na klienta co najmniej średniozamożnego

  • uruchomienie na terenie obiektu usług dodatkowych (np. sauny, fitness-clubu)

  • rozbudowa obiektu współgrająca z jego stylem architektonicznym

  • zlecenie promocji obiektu w prasie lokalnej oraz dotarcie z informacją o nim do przewodników turystycznych, organizacji, katalogów stron itp.

  • równolegle z rozpoczęciem promocji – rozpoczęcie obsługi gości

  • utrzymanie się na rynku

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *