budowlane24h.plbudowlane24h.pl

Dodaj wpis do katalogu

Idź do katalogu

Regulamin


?>

28 tydzień budowy mostu

2011-07-21

Pomimo tymczasowego wstrzymania robót w miejscach, gdzie odnaleziono niewybuchy z czasów II wojny światowej, prace na obu brzegach posuwają się ciągle do przodu. Praca wrze również na środku Wisły.

W okolicach placu Daszyńskiego nieprzerwanie trwa budowa sieci gazowej i prowadzenie światłowodu. Nieco dalej w miejscu, gdzie powstanie estakada Żółkiewskiego, wykonano kolejne siedem sztuk pali wierconych, a przy budynku ZDZ zasypano studnię S-5.

W związku z budową prawobrzeżnych estakad E1 i E2, w tym tygodniu robotnicy wykonali zbrojenie ławy fundamentowej podpory P3. Podobnie podpory lewobrzeżnych estakad E3 i E4 są zbrojone i izolowane. Dodatkowo na podporze 34-tej wykonano test statyczny, a na 30-tej przedłużono pręty zbrojeniowe metodą spawania.

W przyszłym tygodniu zakończą się prace przy przebudowie gazociągu wzdłuż ciągu pieszo-rowerowego co wiązało się utrudnieniami w ruch. Jednocześnie realizowane są prace przygotowawcze do rozpoczęcia wykopów pod przyszłe tunele, które przecinać będą pl. Daszyńskiego.

Po lewej stronie Wisły rozpoczęły się prace rozbiórkowe budynków komisu samochodowego, budynków po firmie Kabo i Termbudu oraz nieruchomości przy ulicy Otłoczyńskiej 84. Trwa układanie wodociąg przy ulicy Rudackiej, a wzdłuż ulicy Dwernickiego i na rondzie Łódzka trwają prace ziemne. Wykop pod przyszłe przejście podziemne w okolicach ul. Rypińskiej został już odwodniony. Robotnicy użyli do tego igłofiltrów. Umożliwi to prowadzenie dalszych prac a w szczególności wykonanie płyty dennej przyszłego przejścia.

Kontynuowane są również prace przy wykonywaniu „sztucznej wyspy” w nurcie Wisły. Z zakotwiczonej na środku rzeki barki zagłębiono w dno, już do połowy wysokości, stalowe ścianki. Będą one tworzyć obudowę wyspy, na której stanie główna podpora mostu.

W 28 tygodniu budowy wykorzystano aż 84 sztuki pali prefabrykowanych, a na pale wiercone zużyto 79 m3 betonu i prawie 9 ton stali zbrojeniowej. Od rozpoczęcia prac przy nowej przeprawie zużyto w sumie 2496 m3 betonu i aż 150 ton stali zbrojeniowej, a to dopiero początek budowy.


Projekt "Budowa mostu drogowego w Toruniu wraz z drogami dojazdowymi" współfinansowany przez Unię Europejską

ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Infrastruktura i Środowisko.

Miejski Zarząd Dróg w Toruniu, Biuro Realizacji Projektu Mostowego, ul. Grudziądzka 159, 87-100 Toruń, tel. 056-66-93-100

www.mzd.torun.pl, www.most.torun.pl






























 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Dodaj do:   Dodaj do gwar   Dodaj do linkr   Dodaj do del.icio.us   Dodaj do wykop

noclegi w Toruniu most budowa mostu atrakcje turystyczne Toruń

Zobacz także...

Wykonawca wznowił prace drogowe

2013-02-25

Wykonawca wznowił prace drogowe

Wykonawca nowej toruńskiej przeprawy zmaga się z zimową aurą. Wykorzystując każdy pogodny dzień, budowniczowie kontynuują prace drogowe i mostowe w obrębie inwestycji. więcej...

W oczekiwaniu na montaż

2013-02-08

W oczekiwaniu na montaż

Generalny Wykonawca budowy mostu w Toruniu STRABAG jest gotowy do zrealizowania najbardziej spektakularnej części inwestycji - montażu łuków mostu, po uprzednim przeniesieniu ich na pontony i transportu drogą wodną. więcej...

Początek nowego roku na budowie mostu

2013-01-15

Początek nowego roku na budowie mostu

W ostatnich tygodniach na budowie nowej przeprawy najbardziej intensywne prace miały miejsce w obrębie prawo i lewobrzeżnych estakad. Na placu do montażu trwało przygotowywanie pontonów do montażu łuków. więcej...

Mostowy dodatek w Rzeczpospolitej

2012-12-17

 Mostowy dodatek w Rzeczpospolitej

Do końca 2012 r. pozostały niecałe dwa tygodnie. Przez 12 miesięcy na wszystkich obiektach inżynierskich nowego mostu drogowego w Toruniu zaszły istotne zmiany. Z tej okazji warto dokonać podsumowania. więcej...

Zaawansowanie prac drogowych

2012-11-30

   Zaawansowanie prac drogowych

W minionych dniach przygotowywano podłoże pod kolejne odcinki jezdni, ustawiano krawężniki i montowano kolejne fragmenty stalowej konstrukcji estakady. Na placu montażowym trwało spawanie łuku północnego. więcej...