Branża budowlana nierozerwalnie wiąże się z pracami budowlanymi w różnych miejscach kraju, a na każdym z etapów takiej budowy niezbędne są materiały budowlane. Ich transport na duże odległości bywa często kłopotliwy i czasochłonny, tworząc niemałe utrudnienie dla całego procesu i terminowości budowy.

Aby przetransportować takie materiały bezpiecznie i sprawnie warto w tym przypadku skorzystać z firm oferujących profesjonalne usługi transportowe materiałów budowlanych i sypkich. Dysponują one profesjonalnym sprzętem przewozowym jak na przykład specjalistyczne ciągniki siodłowe z naczepami cysternami, cysternami kiprowymi czy pojazdami typu betonomieszarka, niezastąpionymi podczas przewozu betonu. Takie maszyny pozwalają szybko, sprawnie i niemal ze stuprocentowym bezpieczeństwem dostarczyć materiały budowlane na plac budowy.

Przewóz materiałów takich jak cement luzem, wapno luzem, różne piaski kwarcowe, tynki, ciężkie kleje w wielkich tubach, zaprawy murarskie i tynkarskie, mączki dolomitowe i wapienne najlepiej jest wykonywać z użyciem przeznaczonego do tego celu ciągnika siodłowego z cysternami typu leżącego, z kolei transport różnego rodzaju granulatów, perlitów i mas perlitowych, kasz, śrut zbożowych i kukurydzianych, a także mąk wykonuje się ciągnikami siodłowymi z cysternami stawianymi. To rozgraniczenie laikowi nic nie mówi, ale w przypadku transportu materiałów budowlanych jest szalenie ważne!

Do transportu materiałów sypkich (kruszywa, piasku, żwiru, kamienia itp.) doskonale nadają się wszelkiego rodzaju samochody wywrotki, które kojarzą już nawet amatorzy w branży budowlanej. Korzystając z firmy oferującej usługi transportowe materiałów budowlanych można również zoptymalizować koszty transportu – firmy te posiadają również specjalistyczny sprzęt jak ładowarki, samochody z dźwigami HDS, wywrotki, ułatwiającymi rozładowanie materiałów.

Aby transport materiałów budowlanych przebiegł sprawnie, szybko i bezpiecznie trzeba powierzyć go firmie dysponującej odpowiednim taborem. Niedopuszczalne jest przekraczanie dopuszczalnej masy załadunku, czy doprowadzanie do sytuacji, gdy przewożona płyta warstwowa wystaje z pojazdu, co może w znacznym stopniu zagrażać innym uczestnikom ruchu drogowego.

grafika: sxc.hu

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *