Retail Marketing Forum: mocny program, świetna frekwencja

Około stu trzydziestu osób przybyło na 8. Retail Marketing Forum, imprezę konferencyjno-wystawienniczą poświęconą trendom w marketingu dla sieci sprzedaży i centrów handlowych.

Wydarzenie miało miejsce 16 kwietnia 2015 r. w hotelu Sound Garden w Warszawie. Otworzyła je prelekcja na temat centrów handlowych przyszłości wygłoszona przez Elżbietę Dmowską-Mędrzycką, prezes Mediadem. Następnie Mateusz Kowalczyk, PR & marketing manager, i-systems, doradzał, jak zintegrować handel tradycyjny z internetowym, aby zwiększyć sprzedaż w obydwu kanałach. O tym, jak zintegrować działania on-line i off-line z korzyścią dla marki, opowiadał także Cezary Kożon, prezes Fast White Cat. Z kolei Jacek Kinecki, sales manager z firmy Przelewy 24, wskazał kierunki rozwoju nowoczesnych metod płatności dla retailu. Natomiast Zyta Szlachtowska, właścicielka firm Sentinel i LuxMateria, przybliżyła słuchaczom trendy w oświetleniu dla sieci detalicznych i centrów handlowych. Pierwszą część konferencji zakończyła prezentacja najciekawszych rozwiązań digital signage, poprowadzona przez Pawła Zaworskiego i Krzysztofa Nikisza z Samsung Electronics Polska.

Po przerwie na lunch i odwiedzeniu stoisk konsultacyjnych partnerów konferencji można było posłuchać i wziąć udział w dyskusji na temat zwiększenia efektywności działań marketingowych dzięki lepszej współpracy między najemcą a centrum handlowym. Moderatorem panelu dyskusyjnego był Radosław Knap, dyrektor operacyjny PRCH, centra handlowe reprezentował Dominik Piwek z Balmain Property Management, a najemców Piotr Bakiera z Briju. W imieniu firm pomocnych w liczeniu efektów marketingowych wystąpiła Karolina Steckiewicz z Reveal Systems.

Następnie Jerzy Osika, prezes Promedia, na przykładzie sieci detalicznej American Girls zaprezentował najbardziej innowacyjne praktyki w światowym retailu, a Tomasz Stec, menedżer Simon-Kucher & Partners, przedstawił nowe trendy w zarządzaniu cenami w handlu detalicznym. Część wykładową zwieńczył panel dyskusyjny poświęcony tendencjom w retail marketingu, który poprowadził Jerzy Osika z firmy Promedia. W gronie ekspertów uczestniczących w panelu znaleźli się: Zyta Szlachtowska z Sentinel/Luxmateria, Paweł Zaworski z firmy SAMSUNG, Cezary Kożon z Fast White Cat, Mateusz Kowalczyk z I-systems oraz Jacek Kinecki z firmy Przelewy 24. 

Podczas imprezy zostały ogłoszone wyniki 8. edycji Retail Marketing Awards – konkursu na najlepsze sklepy, którego partnerem głównym została amerykańska marka Adore, światowy lider w produkcji elastycznych paneli podłogowych dla obiektów handlowych, obecna w Polsce dzięki firmie Multicontract. Nagrodę główną zdobył salon Ochnik w Gemini Park Tarnów, a statuetkę z rąk Jerzego Osiki, prezesa firmy Promedia, organizującej konkurs, odebrała Magdalena Pamięta, starszy specjalista ds. szkoleń i visual merchandisingu w Ochniku. Została ona dodatkowo obdarowana butelką szampana przez Annę Konarską, prezes zarządu sponsorującej konkurs firmy Multicontract i przedstawicielkę marki Adore. Drugie miejsce przyznano sklepowi Recman w CH M1 w Markach. Dyplom odebrał Wojciech Tulwin, marketing manager sieci. Trzeci na podium znalazł się salon camel active w Galerii Bałtyckiej Gdańsk, który reprezentowała na rozdaniu nagród Anna Kustosz, office assistant Bultel Worldwide Fashion Poland. Wręczono także dwa wyróżnienia. Jedno z nich powędrowało do Anny Galczewskiej, dyrektor sprzedaży i marketingu firmy Henri Lloyd, za sklep w Szczecinie, a drugie do Macieja Rojewskiego, właściciela sklepu Heritage Shop & Wine w Warszawie.

W jury tegorocznej edycji konkursu zasiadały Marlena Woolford, założycielka londyńskiej firmy konsultingowej Inspiration Trend Analysis, Monika Harłacz, ekspertka i konsultantka w dziedzinie visual merchandisingu, wykładowca Krakowskich Szkół Artystycznych, oraz Eliza Mrowińska, redaktor naczelna portalu Galeriehandlowe.pl i miesięcznika „Galerie Handlowe”.

Partnerami Retail Marketing Forum były firmy: Samsung, i-systems, Fast White Cat, Przelewy24, Sentinel, LuxMateria, Solix, Led’s Play, Modo, Make Sense Media. Patronatem honorowym imprezę objęły: Polska Izba Handlu, Polska Rada Centrów Handlowych, Polska Izba Artykułów Promocyjnych, Izba Gospodarki Elektronicznej e-Commerce Polska, Związek Pracodawców Przemysłu Odzieżowego i Tekstylnego PIOT, Związek Przedsiębiorców Przemysłu Mody Lewiatan, apparel.info.pl, Międzynarodowe Targi Mebli w Ostródzie, Ogólnopolska Izba Gospodarcza Producentów Mebli. Patroni medialni: „Moda Męska”, „Fashionbusiness.pl”, „Ambiente”, Galerie Handlowe, „Mensis.pl”, „OOH magazine”, meble.pl, budowlane24h.pl. Sponsorzy upominków: Aryton, Bielenda, Huta Szkła Julia, Simon-Kucher & Partners, Teatr Capitol, Wojas.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *