budowlane24h.plbudowlane24h.pl

Dodaj wpis do katalogu

Idź do katalogu

Regulamin


?>

Pozytywne relacje podstawą

2013-12-18

Współpraca pomiędzy deweloperem a mieszkańcami bywa różna. Jednak coraz częściej inwestorzy wychodzą naprzeciw oczekiwaniom nowych lokatorów. Dlaczego? Bo obie strony mają wciąż rosnącą świadomość jak ważne są dobre relacje. I drugi powód, zadowolony klient to taki, który nie tylko wraca, ale i poleca.

Rolą dewelopera jest przede wszystkim zrealizowanie inwestycji, czyli zakup gruntów, wybudowanie budynku zgodnego z projektem, zakończenie budowy, a w rezultacie sprzedaż bądź wynajem, np. mieszkań. Bywa jednak tak, że zaraz po sprzedaży lokali deweloper odwraca się plecami do klienta, a sprawy niekiedy kończą się w sądzie. I choć niektóre spory są nieuniknione, to prawo bezsprzecznie staje po stronie lokatorów, którzy mają świadomość, czego mogą wymagać od dewelopera. - Tak naprawdę żaden deweloper nie ma prawa odwrócić się od swoich klientów, bo zobowiązany jest trzyletnią rękojmią lub gwarancją. Zadaniem dewelopera jest przede wszystkim naprawianie usterek - mówi Tomasz Wnuk, dyrektor generalny spółki Łacina Dom.

Deweloperzy, aby być bardziej konkurencyjni, muszą coraz szybciej i sprawniej reagować na problemy zgłaszane przez mieszkańców. Te bywają różne, często są to kwestie związane z błędami w wykończeniu lokali, które inwestor pokrywa z własnej kieszeni. Są także sytuacje, podczas których deweloper czynnie współpracuje ze wspólnotą mieszkaniową i np. udostępnia pomieszczenia lub reaguje na bieżące problemy mieszkańców. - Problemów nie da się uniknąć, bo nowe budynki zawsze „pracują” i sprawiają raz mniejsze, a raz większe niespodzianki. Jednak większość spraw związana jest z drobnymi usterkami bądź brakami, na przykład w postaci oświetlenia w przejściu podziemnym. W takiej sytuacji zarządca budynku zgłasza problemy, a my reagujemy – dodaje Wnuk.

Wiele zależy także od chęci współpracy nowo powstającej wspólnoty mieszkaniowej. To mieszkańcy mają decydować o głównych kwestiach, jak np. wybór firmy wywożącej śmieci czy zadbanie o zatrudnienie ochrony budynku. Samo pojęcie wspólnoty mieszkaniowej zostało wprowadzone zgodnie z ustawą o własności lokali z 24 czerwca 1994 r., co było związane ze zmieniającym się rynkiem budowlanym w latach 90. Ustawa reguluje stosunki między mieszkańcami a deweloperem. - Wspólnota tworzy się w momencie sprzedaży pierwszego mieszkania i podpisania aktu notarialnego. Jej zadaniem jest dbanie o bieżące sprawy, reagowanie na problemy i współpraca z zarządcą, którego proponuje deweloper. Należy pamiętać że wspólnota w każdej chwili może zmienić zarządcę i w jego miejsce wprowadzić nowego. To mieszkańcy decydują w tej kwestii– podsumowuje dyrektor generalny spółki Łacina Dom.

Dobre relacje pomiędzy wspólnotą a deweloperem to korzyści dla obu stron. Lokatorzy mogą liczyć na szybką interwencję i pomoc w problematycznych kwestiach. Z kolei inwestor, który nie zadba o satysfakcjonujące rozwiązanie, może być narażony na negatywne opinie. A te, szczególnie poprzez użycie mediów społecznościowych, są w stanie zrujnować nawet najlepszą ocenę najbardziej prestiżowej firmy. W ciągu kilku godzin, za pomocą takich portali jak Facebook, może powstać potężny ruch krytyki względem problematycznej inwestycji. Ta świadomość sprawia, że deweloperzy są dodatkowo zmotywowani do szybkich reakcji w razie problemów.

Wielu deweloperów, starając się zapewnić komfort klientom, uatrakcyjnia ofertę poprzez usługi posprzedażowe. W efekcie oferują wykańczanie mieszkań pod klucz, programy oszczędnościowe czy karty zniżkowe na określone usługi, ale przede wszystkim dbają o to, aby na każdym etapie urządzania własnego „m” lokatorzy mogli liczyć na ich pomoc.

PR
AF

Dodaj do:   Dodaj do gwar   Dodaj do linkr   Dodaj do del.icio.us   Dodaj do wykop

inwestycje budowlane deweloperzy wspólnota mieszkaniowa

Zobacz także...

Jak skutecznie promować mieszkania

2017-06-05

Jak skutecznie promować mieszkania

Jaką formę komunikacji marketingowej deweloperzy uważają za najbardziej efektywną? Jakie działania reklamowe przynoszą najlepszy skutek w przypadku sprzedaży mieszkań? Sondę prezentuje serwis nieruchomości Dompress.pl więcej...

Rośnie Osiedle Przyjazne

2015-10-14

Rośnie Osiedle Przyjazne

Wokół Poznania trwa budowlany boom. Coraz więcej osób decyduje się na przeprowadzkę z zatłoczonego miasta na obrzeża. Dużym zainteresowaniem cieszą się podpoznańskie miejscowości, m.in. Skórzewo, Przeźmierowo czy Plewiska. więcej...

Powstaje stadion

2015-08-03

Powstaje stadion

Załóżmy sytuację, w której milioner ma kaprys i, będąc ogromnym fanem piłki nożnej zamierza zrobić coś dla tego sportu. Postanawia wybudować stadion. Może nie jakichś olbrzymich rozmiarów, ale jednak stadion, z boiskiem piłkarskim, szatniami i wszystkimi niezbędnymi zabezpieczeniami. Nasz milioner posiada ziemię, ogromne połacie ziemi pod miastem, z którego pochodzi i tam chciałby ten projekt wykonać. więcej...

Na jakie mieszkania nas stać?

2015-06-01

Na jakie mieszkania nas stać?

Firmy budujące mieszkania nie zwalniają tempa. W ciągu czterech pierwszych miesięcy 2015 roku deweloperzy rozpoczęli budowę o ponad jedną czwartą mieszkań więcej niż w analogicznym okresie 2014 roku. Dane GUS mówią również o większej liczbie uzyskanych przez firmy pozwoleń na budowę. Szczególnie owocny okazał się kwiecień, w którym weszło na rynek o ponad 84 proc. więcej lokali niż rok wcześniej, co było najlepszym wynikiem od 3 lat. więcej...

Wilczak 20 powstaje na Winogradach

2015-05-07

Wilczak 20 powstaje na Winogradach

Dobiega końca budowa II etapu inwestycji u zbiegu ulic Wilczak i Serbskiej. W jego ramach powstają 124 mieszkania o zróżnicowanym metrażu. Łącznie na osiedlu Wilczak 20 deweloper Agrobex planuje wybudować 6 budynków z 550 lokalami. Jest to jedna z największych inwestycji w tej części Poznania. więcej...