budowlane24h.plbudowlane24h.pl

Dodaj wpis do katalogu

Idź do katalogu

Regulamin


?>

FOB docenił „Energooszczędność w moim domu”

2014-04-10

Energooszczędność w moim domu”, kampania edukacyjna promująca wiedzę na temat metod ograniczania zużycia energii w domach i mieszkaniach, została zaprezentowana jako dobra praktyka CSR w najnowszym raporcie Forum Odpowiedzialnego Biznesu.

Kampania edukacyjna „Energooszczędność w moim domu” znalazła się wśród najlepszych praktyk CSR z obszaru „Środowisko” w raporcie „Odpowiedzialny biznes w Polsce 2013. Dobre praktyki” wydawanym przez Forum Odpowiedzialnego Biznesu (FOB). Projekt zainicjowano ogólnopolskim badaniem opinii społecznej1, którego wyniki pokazały, że Polacy mają niską świadomość na temat struktury zużycia energii w swoich domach. Jedynie 19% z nas wie, że najbardziej energochłonne jest ogrzewanie pomieszczeń. Co więcej, większość respondentów – 53%, ocenia zużycie energii cieplnej w swoich domach i mieszkaniach jako normalne, podczas gdy w rzeczywistości jest ono zbyt wysokie, dużo wyższe niż za naszą zachodnią granicą.

„Dzięki kampaniom edukacyjnym takim, jak Energooszczędność w moim domu budujemy świadomość użytkowników mieszkań i naszych przyszłych klientów” – mówi Michał Świderski, ekspert Skanska Residential Development. „Zainteresowanie energooszczędnymi mieszkaniami w Polsce jest małe, ale w przyszłości będą one coraz bardziej popularne. Podobnie stało się z nieruchomościami komercyjnymi. Jeszcze kilka lat temu zielone biurowce i zastosowane w nich rozwiązania sprzyjające oszczędzaniu energii wymagały promocji, obecnie są wręcz standardem”.

Zgodnie z wytycznymi dyrektywy unijnej od początku 2021 r. wszystkie nowe budynki w krajach Unii Europejskiej będą musiały odznaczać się niemal zerowym zużyciem energii. Eksperci kampanii już dziś wyjaśniają korzyści płynące z ograniczenia zużycia energii i przygotowują społeczeństwo do wejścia w życie nowych norm. „Rozwiązania umożliwiające zbudowanie energooszczędnego domu są dostępne w Polsce od dawna, ale wciąż zbyt rzadko stosowane” – mówi Piotr Pawlak z Rockwool Polska. „Panuje przekonanie, że osiągnięcie wysokiego standardu energetycznego budynku jest kosztowne. Tymczasem kluczowy okazuje się przemyślany projekt, dobór odpowiednich materiałów i dokładne wykonawstwo. W budynkach optymalnych energetycznie nieco wyższe wydatki początkowe zwracają się nawet kilkukrotnie podczas wieloletniej eksploatacji”.

Kampania „Energooszczędność w moim domu” została zainicjowana i jest prowadzona przez Effective Public Relations przy wsparciu merytorycznym firm z sektora budownictwa zrównoważonego: NSG Group, OSRAM, ROCKWOOL, Skanska Residential Development, VELUX oraz instytucji: Green Cross Poland, Instytut na rzecz Ekorozwoju, NFOŚiGW, PIGEO, Pracodawcy RP, SARP.

Porady ekspertów oraz materiały informacyjne dotyczące kampanii można znaleźć na stronie internetowej: www.energooszczednoscwmoimdomu.pl oraz profilu FB: Energooszczędność w moim domu. Raport FOB z opisem kampanii „Energooszczędność w moim domu” można pobrać ze strony internetowej:www.odpowiedzialnybiznes.pl.

xxx

Dodatkowe informacje na temat rozwiązań podnoszących standard energetyczny domu i mieszkania: www.energooszczednoscwmoimdomu.pl, profil FB: Energooszczędność w moim domu.

Kampania edukacyjna Energooszczędność w moim domu prowadzona jest w celu zwiększenia świadomości społecznej w zakresie rozwiązań podnoszących standard energetyczny domu i mieszkania. W ramach inicjatywy prezentowane są korzyści wynikające ze stosowania technologii i systemów zmniejszających zużycie energii, a także wyniki badania opinii publicznej przeprowadzonego przez firmę SMG/KRC MillwardBrown.

Partnerzy merytoryczni kampanii: NSG Group – właściciel marki Pilkington (www.pilkington.pl), OSRAM (www.ledosram.pl), ROCKWOOL (www.rockwool.pl), Skanska Residential Development Poland (www.skanska.pl/mieszkaj), VELUX (www.velux.pl).

Patroni merytoryczni: Green Cross Poland (www.greencrosspoland.org), Instytut na Rzecz Ekorozwoju (www.ine-isd.org.pl), Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej (www.nfosigw.gov.pl), Polska Izba Gospodarcza Energii Odnawialnej (www.pigeo.org.pl), Pracodawcy Rzeczpospolitej Polskiej (www.pracodawcyrp.pl) oraz Stowarzyszenie Architektów Polskich (www.sarp.org.pl).

Patroni medialni: murator plus.pl, muratordom.pl oraz www.budownictwo.org.

Organizator kampanii: Effective Public Relations (www.effectivepr.pl).

1 Ogólnopolskie badanie opinii publicznej zrealizowane w dniach od 25 do 27 stycznia 2013 r. przez SMG/KRC MillwardBrown na reprezentatywnej próbie 1002 osób w wieku od 18 lat.

Dodaj do:   Dodaj do gwar   Dodaj do linkr   Dodaj do del.icio.us   Dodaj do wykop

ograniczanie zużycia energii w domach i mieszkaniach kampania edukacyjna energooszczędność w moim domu wiadomości budowlane

Zobacz także...

Termomodernizacja budynku: jakie wykończenie elewacji wybrać?

2016-04-06

Termomodernizacja budynku: jakie wykończenie elewacji wybrać?

Zmieniające się wymagania norm budowlanych w zakresie termoizolacyjności budynków oraz rosnące koszty energii zmuszają do przeprowadzania termomodernizacji obiektów powstałych kilkadziesiąt, ale też nawet kilkanaście lat temu. więcej...

Znacznie większe możliwości

2015-03-09

Znacznie większe możliwości

Wraz z nadejściem 2015 roku rozpoczął się w firmie MS więcej niż OKNA nowy rozdział technologiczny. Jest on w głównej mierze efektem kolejnych, znaczących inwestycji w Zakładzie Produkcji Szyb Zespolonych. Pomyślnie wprowadzone zmiany pozwalają zwiększyć możliwości technologiczne i jednocześnie zoptymalizować procesy produkcyjne w całej fabryce. więcej...

Drewniany design w nowoczesnym wnętrzu

2015-03-06

Drewniany design w nowoczesnym wnętrzu

Drewno od kilku lat przeżywa prawdziwy renesans. Moda na stosowanie tego naturalnego materiału w aranżacjach nowoczesnych wnętrz nie przemija. Swoje miejsce znajduje on w różnych stylach - od skandynawskiego, przez loftowy, aż do rustykalnego. Drewniane mogą być meble, elementy dekoracji, naczynia a nawet odtwarzacze muzyki. Nie można też zapomnieć o panelach i klepkach parkietowych, których oryginalne projekty coraz częściej pokazują nowe niebanalne oblicza podłóg. więcej...

Lofty - przestrzeń niekonwencjonalna

2015-03-06

Lofty - przestrzeń niekonwencjonalna

Paryscy artyści w obiektach przemysłowych urządzali pracownie, nowojorczycy mieszkania, a w Warszawie w industrialnych budynkach historycznych powstają nowoczesne biura więcej...

Nowe profesjonalne opalarki i dmuchawy gorącego powietrza marki Steinel

2015-02-12

Nowe profesjonalne opalarki i dmuchawy gorącego powietrza marki Steinel

Firma Steinel, lider na rynku ręcznych dmuchaw gorącego powietrza, wprowadziła na początku 2015 roku nową serię opalarek. Całkowicie nowa technologia, nowy design, innowacyjne rozwiązania konstrukcyjne to tylko niektóre zalety modeli oznaczonych symbolami HL i HG. Opalarki mogą być wykorzystywane do prac remontowych i budowlanych, w przemyśle oraz podczas majsterkowania. Rozwiązania firmy Steinel zostały wyposażone w nowe podzespoły, które pozwalają uzyskać jeszcze lepsze parametry i możliwości pracy. więcej...