Każdy przedsiębiorca, który prowadzi działalność gospodarczą, często staje przed koniecznością wynajęcia odpowiedniego lokalu dla swojej firmy. Planując wynajem, należy zwrócić uwagę na mnóstwo elementów, dzięki którym będziemy zadowoleni z dokonanego wyboru.


W wyborze odpowiedniego lokalu może pomóc profesjonalna agencja nieruchomości, która zapewni nam kompleksową obsługę oraz bezpieczne przeprowadzenie transakcji (np. agencja nieruchomości Wigro-Groszyk).

Jeśli lokal, który chcemy wynająć, ma służyć do wykonywania prac administracyjno-biurowych, musi spełniać on nie tylko nasze oczekiwania, ale również wymogi BHP.

Biura są zaliczane do pomieszczeń pracy stałej, tzn. pomieszczeń przeznaczonych do pobytu tych samych pracowników przez czas przekraczający 4 godziny na dobę. Nie mogą znajdować się w suterenach i powinny być oświetlone zarówno naturalnie, jak i sztucznie. Muszą także być odpowiednio ogrzewane i wentylowane, a także zabezpieczone przed wilgocią, nadmiernym nagrzewaniem, hałasem, drganiami i czynnikami szkodliwymi dla zdrowia. Lokal intensywnie doświetlony naturalnym, dziennym światłem wpłynie dodatnio na efektywność naszych pracowników.

Minimalna wysokość i wielkość biura, uzależniona jest od ilości zatrudnionych w nim osób. Na każdego pracownika powinno przypadać około 13 m3 wolnej powierzchni pomieszczenia i co najmniej 2 m2 wolnej powierzchni podłogi. Wysokość pomieszczenia biurowego powinna natomiast wynosić nie mniej niż 3 m. Jeśli jednak zostanie w nim zainstalowana klimatyzacja, wówczas wysokość ta może zostać obniżona do 2,5 m. 

Jeśli planujemy wynajęcie lokalu biurowego w biurowcu, musimy koniecznie zapoznać się ze stanem technicznym budynku. Należy także sprawdzić, w jakim stanie znajduje się najmowana powierzchnia biurowa. Nigdy nie należy podpisywać umowy w ciemno, choćby nie wiadomo jak bardzo wynajmujący zapewniał nas, że wszystko jest w jak najlepszym stanie. Lepiej znaleźć chwilę czasu przed podpisaniem umowy i przekonać się, jak wygląda w rzeczywistości dany lokal.

Chcąc wynająć pomieszczenie biurowe, warto zwrócić uwagę w jakiej lokalizacji się znajduje. Najlepsze będzie takie w centrum miasta lub specjalnie stworzonej dzielnicy biznesowej. Oczywiście lokale znajdujące się w innych częściach miasta również nadają się na biuro, jednak mogą stwarzać warunki niezbyt korzystne dla efektywnej pracy.

Każdy lokal biurowy powinien mieć dostęp do toalety i łazienki. Jeśli zatrudniamy większą ilość pracowników, musimy im zapewnić odpowiednie zaplecze socjalne. Wynajmując powierzchnię biurową, musimy zwrócić w takim przypadku uwagę na fakt, czy jest możliwość wydzielenia z wynajętej powierzchni niewielkiej kuchni oraz stołówki.

Dobra lokalizacja lokalu zapewni nam bezproblemowy dostęp do komunikacji miejskiej. Ważne jest również otoczenie budynku- park otaczający nasz biurowiec będzie miał dobry wpływ na samopoczucie pracowników. Zwróćmy również uwagę, czy przy budynku znajduje się parking oraz czy jest on objęty monitoringiem.

Może się wydawać, że wynajęcie biura wiąże się z wieloma kryteriami, na które musimy zwrócić uwagę. Jednak oddając poszukiwania odpowiedniego lokalu w ręce agencji nieruchomości (np. Wigro-Groszyk), możemy być pewni, że sprawnie i szybko znajdziemy lokal odpowiadający wszystkim niezbędnym wymogom.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *