Beton dekoracyjny – nowy trend na rynku inwestycji segmentu Horeca

Za sprawą takich projektantów jak Le Corbusier oraz Pierre Luigi Nervi, beton przestał być wykorzystywany jedynie jako materiał konstrukcyjny. Architekci zaczęli doceniać jego elegancję i prostotę oraz korzystać z betonu, jako elementu wykończeniowego. Dziś zdobi wnętrza wielu hoteli i restauracji. A z uwagi na jego trwałość jest wykorzystywany także na podjazdy przy hotelach.

Kostka brukowa to materiał, który przez ostatnie kilka lat dominował w aranżacji podjazdów i wejść do hoteli, pensjonatów  i restauracji. Powoli jednak zaczyna ona odchodzić do lamusa. Coraz chętniej inwestorzy obiektów komercyjnych narażonych na duży ruch decydują się na nowe rozwiązanie – beton dekoracyjny. Dlaczego? Jest bardzo trwały, nie wymaga napraw, a efekt końcowy jest wyjątkowo estetyczny. Ze względu na ogromne możliwości aranżacyjne zainteresowanie betonami dekoracyjnymi wśród projektantów wciąż rośnie. Materiał ten staje się istotnym elementem projektów, nadając charakteru i podkreślając klimat takich miejsc, jak: hotele, restauracje czy kawiarnie. Mogą to być zarówno betony barwione jak również z eksponowanym kruszywem.


Oryginalne faktury
Rosnący rynek usług turystycznych w Polsce oraz ożywienie branży hotelowej wywołane przez Euro 2012 przyczyniły się do poszukiwania przez inwestorów materiałów, które łączą walory estetyczne, ale też dają gwarancję użytkowania przez lata. – Właściciele hoteli i restauracji szukają pomysłów, które pozwolą im wyróżnić się na rynku. Jednak liczy się nie tylko design. Dla inwestycji komercyjnej ważna jest także trwałość materiałów, a beton spełnia oba te kryteria – wyjaśnia Andrzej Koton, Dyrektor ds. Betonu na Region Wschodni w Lafarge.


Szeroka oferta betonów dekoracyjnych, m.in. z linii Artevia™ Decor firmy Lafarge, gwarantuje bardzo duże możliwości zarówno pod kątem funkcjonalnym, jak i dekoracyjnym. Projektanci mogą wybierać wśród oryginalnych faktur, wzorów oraz inspirujących kolorów. Starannie dobrana gama kolorystyczna oraz odpowiednia faktura wykorzystanego betonu doskonale podkreślą indywidualny charakter każdej przestrzeni. Nowoczesne kawiarnie w surowym stylu czy utrzymane w minimalistycznym klimacie restauracje, to jedne z najbardziej popularnych miejsc, w których wykorzystuje się betony dekoracyjne. Istotną zaletą projektów wykorzystujących tego typu surowce jest również swoboda łączenia ich
z innymi materiałami, takimi jak: drewno, kostka brukowa, płyty chodnikowe czy metale. Dzięki temu, tak zaaranżowane wnętrza charakteryzują się nowoczesnym, inspirującym i niebanalnym designem.

Trwałe podjazdy przy hotelach
Wnętrza restauracji czy kawiarni to nie jedyne miejsca, gdzie znajdują zastosowanie betony dekoracyjne. Materiał ten, dzięki dużej wytrzymałości oraz trwałości coraz częściej zastępuje klasyczną kostkę brukową czy płyty chodnikowe. Beton świetnie sprawdza się wszędzie tam, gdzie istnieje duże natężenie ruchu, czyli m.in. na podjazdach i wejściach do hoteli czy pensjonatów. W większych ośrodkach wypoczynkowych używany jest także jako materiał wykończeniowy dziedzińców i alejek. Do niewątpliwych zalet aplikacji betonów na tego typu nawierzchnie, należy również odporność na mróz, pękanie czy odkształcenia. W odróżnieniu od kostki brukowej przy zastosowaniu betonu wyeliminowane zostaje zjawisko tzw. „klawiszowania”, dzięki czemu podłoże pozostaje równe. Ze względu na jednolitą powierzchnię nie zatrzymuje wody w szczelinach czy niweluje problem jej zapadania pod wpływem drenażu wody, a także pojawiania się trawy na łączeniach. W efekcie nie wymaga poprawek, co obniża koszty utrzymania hotelu czy ośrodka wypoczynkowego, gwarantując jednocześnie wysoką estetykę przestrzeni.
    
Szczegółowe informacje na temat betonów dekoracyjnych można znaleźć na stronie internetowej producenta: www.lafarge.pl

Informacje o Lafarge
Lafarge to światowy lider w produkcji materiałów budowlanych, zajmujący czołowe pozycje we wszystkich branżach swojej działalności: cementu, kruszyw i betonu oraz gipsu. Lafarge zatrudnia na świecie 76.000 pracowników w 78 krajach. W Polsce Lafarge działa od 1995 roku w branży produkcji: cementu, betonu, kruszyw i płyt kartonowo-gipsowych.

W 2011 r. już po raz siódmy z rzędu Grupa Lafarge została umieszczona na „Liście 100 globalnych korporacji najbardziej zaangażowanych w zrównoważony rozwój”. Firma oferuje klientom innowacyjne rozwiązania podnoszące bezpieczeństwo, komfort i jakość codziennego życia.

źródło: PR

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *